مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به فعالان گردشگری استان گیلان از بانک‌های عامل استان گیلان به شدت گله‌مند هستیم، گفت:سود این تسهیلات بانکی معادل ۱۲ درصد در نظر گرفته شده و باز پرداخت آن برای فعالان حوزه گردشگری بسیار دشوار است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،مسعود حلاج پور ، با بیان اینکه جامعه گردشگری استان گیلان از تسهیلات حمایتی دولت در بخش شیوع بیماری کرونا استقلال چندانی انجام نداده‌اند و شرایط آن را متناسب با وضعیت خود نمی‌دانند اظهار داشت: از عملکرد بانک‌های عامل استان گیلان در پرداخت این تسهیلات به افراد متقاضی به شدت گله‌مندیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تأکید بر اینکه امتیازاتی که دولت در طرح حمایتی خود برای آسیب‌دیدگان از کرونا در نظر گرفته متناسب با وضعیت حوزه گردشگری نیست عنوان کرد: دولت در بسته حمایتی و پیشنهادی خود دو روش را برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا پیشنهاد داده است.

حلاج پور پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان بخش خصوصی و گردشگری تا سقف ۱۶ میلیون تومان به ازای هر نفر را از جمله پیشنهادات دولت در این بسته حمایتی اعلام کرد و در همین زمینه اظهار داشت: سود این تسهیلات بانکی معادل ۱۲ درصد در نظر گرفته شده و باز پرداخت آن برای فعالان حوزه گردشگری بسیار دشوار است.

وی با تأکید بر اینکه هر کدام از واحدهای اقامتی، جامعه هتلداران و مراکز گردشگری و تفریحی استان گیلان اگر از این تسهیلات استفاده کنند باید نیروی کار خود را حفظ کنند ابراز داشت: نیروهای فعال در اماکن اقامتی ما فصلی هستند و با توجه به پرداخت تسهیلات به ازای هر نفر به شرط حفظ نیروها کمی شرایط در این بخش سخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان حمایت از فعالان گردشگری در قالب نظام تأمین اجتماعی و پرداخت بیمه بیکاری به نیروها را دومین پیشنهاد دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اعلام کرد و افزود: فعالان گردشگری گیلان بیشتر از این بخش استقبال کرده‌اند و آن را متناسب با شرایط خود می‌دانند.

حلاج پور تعطیلی واحدهای گردشگری تا خرداد ماه امسال و تعطیلات عید سعید فطر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با وجود باز بودن این اماکن شرایط فعلی هیچ فرقی با ایام تعطیلات ندارد و استقبالی هم از اماکن گردشگری و تفریحی گیلان نمی‌شود از طرفی جامعه هتلداران استان شرایط خوبی ندارند و سطح اشغال آن‌ها بسیار پائین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از جلسه مشترک این دستگاه، جامعه هتلداران استان با مدیرکل امور مالیاتی استان خبر داد و در همین زمینه خاطرنشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا مردم رغبتی نمی‌کنند و ترددشان در سطح هتل‌ها بسیار کم بوده و از رستوران‌ها نیز استفاده چندانی به عمل نمی‌آورند.

حلاج پور با تأکید بر اینکه در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به فعالان گردشگری استان گیلان از بانک‌های عامل استان گیلان به شدت گله‌مند هستیم خاطرنشان کرد: در پی این شرایط هفته گذشته جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان برگزار کردیم و قرار شد بانک‌های عامل استان وحدت رویه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر بانک و هر شعبه‌ای به شکل سلیقه‌ای در امر پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به فعالان حوزه گردشگری استان عمل می‌کند تصریح کرد: البته با تمام انتقادهای که از بانک‌ها داریم طبق آمارها و گزارشات اعلام شده، ظاهراً گیلان در پرداخت تسهیلات کرونا به عنوان استان سوم کشور شناخته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از تمایل فعالان حوزه گردشگری استان برای استفاده از روش دوم بسته حمایتی دولت خبر داد و ابراز داشت: فعالان گردشگری گیلان به جای دریافت تسهیلات بانکی با سود ۱۲ درصد ترجیج می‌دهند نسبت به معرفی نیروهای فعال خود به نظام تأمین اجتماعی جهت دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.