اپلیکیشن شهر خلاق خوراک و پوسته جدید پرتال شهرداری رشت به مناسبت ششمین سال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی با حضور معاون و مدیران یونسکو، شهرداران و نمایندگان شهرهای خلاق ایران، رئیس و اعضای شورا و شهردار رشت در سازمان فاوای شهرداری رشت رونمایی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مجید عزیزی نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم اظهار داشت: با راه اندازی اپلیکیشن شهر خلاق خوراک رشت امکان دسترسی سریع و آسان به محتوای مرتبط، فراهم شده و موجبات آشنایی هر چه بیشتر شهروندان در استان و خارج از مرزها با برند شهر خلاق خوراک مهیا می‌شود.

مجید عزیزی رونمایی از اپلیکیشن شهر خلاق خوراک رشت را جهت تثبیت برند شهر خلاق خوراک گامی مهم و تاثیرگذار ذکر کرد و افزود: امروزه داشتن اپلیکیشن‌های موبایلی به عنوان یکی از اهداف اصلی در کسب و کار شناخته شده و یکی از اهداف برند شهر خلاق خوراک هم جذب گردشگر است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: با رونمایی از اپلیکیشن شهر خلاق خوراک رشت امکان نمایش خودکار اطلاعات و محتوا برای جامعه هدف و جمع آوری نظرات کاربران مهیا شده است.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه مراسمات امروز و شرکت معاون و مدیران یونسکو، همچنین شهرداران و نمایندگان شهرهای خلاق ایران در برنامه‌های شهرداری رشت خاطرات خوبی را در ذهن همه شکل داد، گفت: امیدواریم این امر باعث شود همکاریهای مشترک شهرهای خلاق ایران افزایش پیدا کند.

شهردار رشت ضمن تشکر از سازمان فاوا و مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت برای راه‌اندازی اپلیکیشن شهر خلاق خوراک آن هم در یک بازه زمانی کوتاه اضافه کرد: صبح امروز با مشورتی که با رئیس شورای اسلامی شهر رشت داشتیم و در نشست با شهرهای خلاق ایران قرار شد تا یک دبیرخانه یا ستاد شهر خلاق در شهر رشت راه‌اندازی شود.

سید امیر حسین علوی ادارات و دستگاههای مختلف و در راس آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمانهای مرتبط در شهرداری رشت را از جمله اعضای این دبیرخانه یا ستاد شهر خلاق شهر رشت ذکر کرد و گفت: همه این رویدادها در بازه زمانی کوتاه شروع فعالیت دوره ششم مدیریت شهری رقم خورد، بنابراین تمام تلاش ما این است که بتوانیم واژه را به شکل عملیاتی تحقق ببخشیم.

هادی رمضانی رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در مراسم رونمایی از اپلیکیشن شهر خلاق خوراک و پوسته جدید پرتال شهرداری رشت اظهار داشت: زمینه‌سازی برای فعالیتهای اقتصادی مردم و اجرای فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها در شهرهای خلاق باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

هادی رمضانی با بیان اینکه شهر خلاق خوراک رشت باید داشته‌های خود را در سطح کشور مطرح کند و سپس به حوزه بین الملل بپردازد، عنوان کرد: شهر رشت باید ارتباط خود را با شهرهای خلاق ایران گسترش دهد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت، توسعه اقتصادی را زمینه‌ساز پیشرفت همه جانبه یک جامعه دانست و تصریح کرد: بدون شک تبادل افکار با شهرهای خلاق مثمرثمر خواهد بود. از طرفی کمیسیون توسعه پایدار در شورای اسلامی شهر رشت تشکیل شده که یکی از اهداف آن ایجاد شهر خلاق و نوآور است. بنابراین امیدواریم نخبگان و افراد توانمند به ما در این زمینه کمک کنند.

رمضانی ایجاد یک سایت چند زبانه برای معرفی شهر خلاق خوراک رشت را نیاز جدی این شهر دانست و یادآور شد: ایجاد نشاط و انگیزه در بین مردم و افزایش توان اقتصادی آن‌ها از ویژگی‌های برجسته شهرهای خلاق است. بنابراین شهر رشت باید برنامه اقتصادی خود را با مشارکت مردم به پیش ببرد.

سید حسین رضویان، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر چیزی حدود ۵ میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و بیش از ۳ میلیارد نفر هم از شبکه‌های مجازی بهره‌مند هستند.

سید حسین رضویان عنوان کرد: در دنیای امروز تاثیر فضای مجازی بر جغرافیای سیاسی به حدی بوده که برخی جامعه‌شناسان معتقدند رفتار انسانها بیشتر در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا از افزایش ۳۰ درصدی نفوذ شبکه‌های اجتماعی در دوران کرونا سخن گفت و افزود: رونمایی از اپلیکیشن شهر خلاق خوراک رشت نشان می‌دهد، رشت تلاش می‌کند از وضعیت موجودی که در آن قرار گرفته فاصله بگیرد و در مسیری که او را به سمت بین‌المللی شدن سوق می‌دهد، قرار گیرد.

رضویان با بیان اینکه به جهت شیوع ویروس کرونا تمام شهرهای ایران به ویژه در حوزه گردشگری شاهد دو سال بسیار سخت بودند، اضافه کرد: از شهردار رشت خواستارم به مجموعه‌ای که بحث توسعه برند شهر خلاق خوراک رشت را مدیریت می‌کند، توجه ویژه‌تری داشته باشد.