استاندار گیلان گفت: مسئولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند و درب اتاق های خود را به روی مردم بگشایند چراکه معتقدم راه حل بسیاری از مشکلات مردم، فقط بودجه و اعتبارات نیست بلکه فاصله ایجاد شده بین مدیران و جامعه است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی در مراسم تکریم فرماندار پیشین رشت و معارفه سرپرست فرمانداری این شهرستان در سالن اجتماعات بانک ملی استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: طبق شعارهای دولت مردمی سیزدهم و آیت الله دکتر رئیسی، تمام توان خود را بر این امر متمرکز کرده ایم تا بر اساس شعارهای راهبردی مطرح شده، عملکرد مناسب و رضایت بخشی در مسیر خدمت رسانی به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عده ای جلوتر از زمان در حال حرکت هستند، ادامه داد: با توکل به خداوند متعال و تکیه بر آراء و حمایت مردم، امور را هوشمندانه و با جدیت پیگیری می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به آسیب وارده به اعتماد مردم افزود: کشور را در شرایط سختی تحویل گرفته ایم و به جای اینکه تنها ، گذشته را نقد کنیم؛ باید روبه جلو گام برداریم و آینده را بسازیم.

دکتر عباسی با تصریح اینکه باید با تمام وجود و با جان و دل خدمت نماییم، خاطرنشان کرد: اندوخته و تجارب خود را تقدیم استان کرده و در این خصوص از تمام افکار و اندیشه‌ها استقبال می‌کنم اما سهم‌خواهی را قبول نمی کنم.

وی با بیان اینکه دور زدن استانداری‌ را نمی‌پذیرم و با انتقاد از رفتار افرادی که برای تعرفه خود، به دنبال جمع کردن امضاء هستند؛ گفت: از مشورت‌ با گروه های مختلف نخبگان استقبال می کنم اما طبق ساختار کشور، انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است و رویکردم در پیشرفت و تعالی استان، در کنار هم قرار گرفتن است.

دکتر عباسی ادامه داد: مسئولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند و درب اتاق های خود را به روی مردم بگشایند چراکه معتقدم راه حل بسیاری از مشکلات مردم، فقط بودجه و اعتبارات نیست بلکه فاصله ایجاد شده بین مدیران و جامعه است.

استاندار گیلان  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واکسیناسیون ۹۴ درصدی دُز اول و ۸۷ درصدی دُز دوم واکسن کرونا بیان داشت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری آحاد مردم، توانستیم رنگ کرونایی تمامی شهرستان‌ها به جز رودبار را به آبی تغییر دهیم.

وی یادآور شد: تاکنون ساخت ۱۱ هزار مسکن آغاز شده و تا پایان امسال نیز آنچه وظیفه ماست تلاش می کنیم به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال در گیلان افزود: بایستی از تمام ظرفیت‌ها همچون اقتصاد دریامحور و گردشگری بهره گرفته و ضمن حفظ اشتغال موجود برای توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید بتوانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

دکتر عباسی  همچنین با تأکید بر شتاب در تکمیل خطوط آهن رشت – کاسپین – انزلی و نیز تا آستارا بیان داشت: در بخش کشاورزی هم باید دلالی‌ها را حذف کنیم تا کشاورز، به حق خود برسد چراکه در بخش محصولات متنوع کشاورزی، ظرفیت های زیادی داریم.

وی شهرستان رشت و مدیریت آن را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: باید فرمانداری رشت با شهرداری، در کنار هم مشکلات را حل کرده و ساماندهی چالش هایی همچون پسماند سراوان و رودخانه‌های زرجوب و‌گوهررود را پیگیری کنند تا بتوان برای گردشگری گیلان و رشت، درآمدزایی کرد این در حالیست که پیشتر، از این موارد غفلت شده بود.

در این جلسه جبار کوچکی نژاد و احمدی سنگری از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز نظرات خود درباره توسعه شهرستان را بیان داشتند.

در پایان این مراسم؛ با قدردانی از علی فتح اللهی، حمیدرضا امام پناهی به عنوان سرپرست فرمانداری رشت معرفی شد.