مشاور نوبخت گفت :از ظرفیت منطقه آزاد، روستاها و شهرها و جنگلهایمان برای جذب توریست می توانیم بهره ببریم .

به گزارش ندای گیلان از رشت،عبدالغفار شجاع در جلسه نقش گیلان در برونگرایی اقتصاد مقاومتی  ضمن عرض خیر مقدم به وزیر ارتباطات در جلسه سازمان برنامه  و بودجه گیلان بیان داشت :استان گیلان می تواند نقش بسیار مهمی در جهت ارتباط  اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته باشد .وی افزود :  با توجه به تنفس قطع درختان که توسط دولت محترم اعلام شده است از جنگلهای گیلان بهره برداری چوب نمی شود  .

شجاع گفت :از ظرفیت منطقه آزاد،  روستاها و شهرها و جنگلهایمان برای جذب توریست می توانیم بهره ببریم .

وی تاکید کرد : شمال روزی به سانتی متر، زمین هایش خریداری خواهد شد چون پتانسیل ارتباط با کشورهای آسیایی دارد .

وی ضمن معرفی مجمع مشورتی و فعالیت های آن گفت : مجمع مشورتی توسعه را داریم که  گروهها و حلقه های تشکیل شده در سال ۹۲ است و همه نخبگان و فرهیختگان در آن هستند و برنامه های خوبی را در برنامه ششم توسعه ارایه دادند .

وی تصریح کرد : احکامی برای این افراد تحت عنوان مشاور زده شد .در همین استان و استانهای دیگر مجامع تخصصی است که از طرف خود رییس سازمان برنامه و بودجه پیگیری می شود.

وی با بیان معضلات گیلان اظهار داشت : استان گیلان از جهت زباله با مشکل روبرو است و  مکانی برای دفن آن وجود ندارد و جنگل و ساحل را تحت تاثیر پسماند قرار داده است.این مجمع مشورتی در استانها با زیر مجموعه سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکلات همکاری می کند.

شجاع در پایان اظهار امیدواری کرد که ورود دکتر واعظی به گیلان  منشا خیر و برکات برای استان باشد .