مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از رونمایی پروژه‌های میراثی و گردشگری در هفته دولت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان: رضا علیزاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سال‌جاری اقدامات موثری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و آثار تاریخی مرمت شده گیلان از فعالیت‌های برجسته این حوزه است.
وی بیان کرد: مرمت مسجد حاج صمدخان، مرمت حسینیه تکیه پرده سر لاهیجان و مرمت خانه عضدی سیاهکل از اقداماتی است که با تلاش فراوان و تخصیص اعتبار از سوی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان انجام شده و به عنوان میراثی ماندگار برای آیندگان باقی خواهد ماند.
این مسئول با تاکید بر حفظ آثار تاریخی گیلان، این ابنیه را ریشه‌دار در فرهنگ و هویت مردمان این دیار دانست و به ایسنا گفت: ساماندهی و تعمیر مورغانه پورد، مسجد مستوفی و نیز بقعه نصیرعلی کیا که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند از جمله اقداماتی است که در آینه هفته دولت متجلی می‌شوند.
علیزاده افزود: فعالیت این اداره کل تنها به مرمت و نگهداری از آثار ملی بسنده نمی‌شود، بلکه توسعه صنعت گردشگری و فراهم کردن امکانات مورد نیاز آن از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به جاده سازی و آسفالت منطقه نمونه گردشگری کیاکلایه در شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: این پروژه زیرساختی برای افزایش شمار گردشگر و سرمایه گذار در منطقه اجرا شد.
وی بیان کرد: افتتاح کارگاه‌های مرواربافی در آستانه اشرفیه، سفال در شهرستانهای رشت و صومعه سرا و نیز مرکز صنایع دستی در ماسوله با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هفته دولت انجام خواهد شد./گیلان نو