بر اساس هماهنگي شكل گرفته ميان پليس و مخابرات، مسافران نوروزي به محض ورود به استان با پيامك‌هاي خوشامدگويي و همچنين نكات آموزشي و ضروري موردنياز در طول سفر نوروزي مورد استقبال قرار مي‌گيرند.

به گزارش ندای گیلان، سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه در ديدار با مديركل مخابرات استان به همراه معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات فرماندهي انتظامي گيلان با بيان اينكه استفاده از ظرفيت اجتماعي همه دستگاه‌ها براي امنيت بخشي به جامعه ضرورت دارد، اظهار داشت: مي‌توان با مشاركت همه دستگاه‌هاي مسئول اقدامات اجتماعي را به صورت زيربنايي پايه‌ريزي و مديريت كرد.
اين مقام انتظامي با اشاره به همكاري و تعامل پليس و مخابرات استان براي فرهنگ‌سازي و آگاهي‌بخشي عمومي به شهروندان در تعطيلات نوروز، تصريح كرد: بر اساس هماهنگي شكل گرفته ميان پليس و مخابرات، مسافران نوروزي به محض ورود به استان با پيامك‌هاي خوشامدگويي و همچنين نكات آموزشي و ضروري موردنياز در طول سفر نوروزي مورد استقبال قرار مي‌گيرند.
وي ارسال هشدارهاي پليسي و پيام‌هاي آموزش‌محور را يكي ديگر از برنامه‎هاي تعاملي نيروي انتظامي و مخابرات در تعطيلات نوروز دانست و اضافه كرد: اين روند بايد در طول سال نيز ادامه پيدا كند تا در سايه آگاهي، ميزان ناهنجاري‌هاي اجتماعي كاهش يابد.
سرهنگ خيرخواه ريشه يابي جرايم را يك مسئله بنيادي دانست و افزود: به كمك شناخت دقيق جامعه و پي بردن به مشكلات زيربنايي، مي‌توان براي اصلاح آسيب‌هاي اجتماعي گام برداشت.

مديركل مخابرات استان گيلان پليس را يک نيروي مردمي و نهادي حياتي براي كشور معرفي كرد و افزود: حضور كاركنان انتظامي استان در شب چهارشنبه آخر سال، بار ديگر گوياي اهميت فراوان نقش پليس در تثبيت امنيت و آسايش شهروندان جامعه بود.
وي با اشاره به اينكه مخابرات و پليس مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي مكمل يكديگر باشند، بيان داشت: اطلاع رساني مقررات و همچنين شيوه‌هاي صحيح و اصولي قانون‌پذيري با همكاري نزديك پليس و مخابرات مي‌تواند تاثير بسزايي در كاهش جرايم و تخلفات داشته باشد.
مهندس آمويي، نقش پليس را در برقراري امنيت جامعه در ايام نوروز حياتي عنوان كرد و اظهار داشت: مخابرات براي افزايش آگاهي شهروندان و مسافران نوروزي در كنار پليس فعاليت خواهد كرد.