سه تیپ لشکر ۱۶ زرهی قزوین، نیروی زمینی ارتش قهرمان ایران با تجهیزات پیشرفته به مردم گیلان برای مقابله با کرونا خدمت رسانی می کنند.

به گزارش ندای گیلان،معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه از خدمت رسانی نزاجا به گیلانیان در راستای ابلاغ فرمانده کل قوا و تصمیمات ستاد ملی به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه محوریت مقابله با کرونا به فرمانده نیروی زمینی ارتش محول شده و درخواست استاندار گیلان از فرمانده نزاجا، استان گیلان در اولویت قرارگرفته است.

امیر سرتیپ حسن علیپور با بیان اینکه در قالب چهار ماموریت با همراهی افراد مرتبط از سه تیپ لشکر ۱۶ زرهی قزوین، نیروی زمینی ارتش وارد عمل خواهد شد، اظهار کرد: در محور رشت قزوین، گیت رفع آلودگی که تمام خودروها را کنترل می‌کند، مستقر می‌شود و علاوه بر ضدعفونی کردن خودروها، سرنشین ها با دوربین حرارتی مورد پایش قرار گرفته و از ورود و خروج افراد آلوده جلوگیری می‌کند.

وی برای تجهیز نقاهتگاه تا تعداد یک هزار نفر در هر نقطه‌ای و با نظر استاندار گیلان اعلام آمادگی کرد و گفت: استقرار ایستگاه‌های تشخیص سرپایی بیماری در سطح چند شهر استان نیز بخش دیگری از ماموریت نزاجا در گیلان است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از خودروهای رفع آلودگی نیز آماده ضدعفونی معابر هستند، گفت: تلاش ما براین است تا علاوه بر اینکه مردم در صحت و سلامت باشند، به زودی شاهد قطع زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا و بهبودی بیماران باشیم.