یگان هایی از ارتش سوریه تلاش عناصر گروه های تروریستی برای نفوذ به مناطق نظامی و شهرک های امن در حومه شمالی استان حماه را خنثی کردند.

به گزارش ندای گیلان،یگان های ارتش  کشور سوریه با رصد کردن نفوذ عناصر گروه های تروریستی از منطقه «وادی الدورات» در جنوب شرق شهرک «الطامنه» واقع در حومه شمالی حماه اقدام به تیراندازی کردند که به کشته و زخمی شدن شماری از آنها انجامید.

یگان توپخانه ای ارتش سوریه نیز مقرهای تروریست ها در «حصرایا» هدف قرار دادند که تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و بخشی از تجهیزات و مهمات آنها به غنیمت گرفته شد.
عناصر گروه های تروریستی همواره تلاش می کنند تا با نفوذ به پست های بازرسی ارتش سوریه که در حومه شمالی استان حماه به منظور حفاظت از غیرنظامیان سوری در روستاهای امن تدارک دیده شده اند، توافق نامه منطقه عاری از سلاح در استان ادلب و استان های همجوار را نقض کنند.
ارتش سوریه طی سه سال گذشته به کمک نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش روسیه توانسته با پیروزی بر گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – صهیونیستی در خاک سوریه، قسمت های زیادی از سرزمین شامات را از لوث تروریست های تکفیری پاک کنند.
شماری زیادی از تروریست ها در سال های اخیر در سوریه کشته شده و یا با تسلیم کردن خود و سلاحشان به ارتش این کشور از عفو رییس جمهوری سوریه برخوردار شده اند.
شمار دیگری از تروریست ها که نخواستند تسلیم ارتش سوریه شوند با برنامه ای که از سوی جبهه مقامت اسلامی و ارتش سوریه طرح ریزی شد، با سلاح های سبک خود به استان ادلب (در شمال غرب سوریه) که در هشتم فروردین ماه سال 1394 به تصرف تروریست ها درآمد، رفته و در این استان مستقر شدند؛ تروریست ها هم اکنون به غیر از استان ادلب در غرب استان حلب و قسمت هایی از شمال استان حماه که در جنوب استان ادلب قرار دارد، مستقر هستند و ارتش سوریه نیز در تدارک حمله به تروریست ها برای آزادسازی آخرین پایگاه تکفیری ها در سوریه است.

ایرنا