نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حرکت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی برای حراست از آرمان های عقیدتی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در در جمع نیروهای مسلح مستقر در منجیل در مسجد امام رضا(ع) پایگاه پشتیبانی ناوگان شمال با تبریک سالروز ولادت امام دهم شیعیان جهان امام علی النقی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و عزتی که مردم به نیروهای مسلح دادند، شاهد حضور فرماندهان افتخارآفرین هستیم.

وی در ادامه به جایگاه نیروهای مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ همتایی میان ارتش های دنیا ندارد و این امر را تمام کارشناسان نظامی دنیا اذعان دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ولایت فقیه سبب اقتدار مسلمانان به ویژه شیعیان در دنیای معاصر است، تصریح کرد: امام(ره) مروج ولایت فقیه در انقلاب اسلامی است بنابراین همه باید بدانند ولایت فقیه، ولایت اسلام است.

آیت الله فلاحتی به اقتدار ایران در معادلات جهانی در دو دوره تاریخی هخامنشیان در ۲ هزار سال گذشته و در دنیای معاصر طبق گفته حسنین هیکل خبرنگار مصری اشاره کرد و گفت: اکنون ایرانی ها تحت زعامت ولایت فقیه با اقتدار در آب های بین المللی حضور فیزیکی حضور دارند و معادله ساز هستند.

وی با اشاره به آزاد کردن کشتی نفتکش ایرانی در جبل الاطارق، بیان کرد: انگلیس از ترس مقابله به مثل ایران در خلیج فارس، نفتکش ایرانی را با احترام آزاد کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جایگاه نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را جایگاه مکتبی دانست و خاطرنشان کرد: مکتبی بودن نشان دهنده تفاوت فاحش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مکتبی بودن برجسته ترین ویژگی نیروهای مسلح ایران است، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها برای منافع کشور در آب های بین المللی حضور ندارد بلکه برای حراست از آرمان های عقیدتی در آب های بین المللی حرکت می کند و این از مولفه های عمیق نیروی دریایی ایران است.

وی به خدمت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت رهبری الهی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری حامی مستکم نیروهای مسلح است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نیروی دریایی راهبردی ایران از ظرفیت های بالای مردمی برخوردار است، اظهار کرد: مردم با دل و جان از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند زیرا نیروهای مسلح ما برخاسته از دل مردم دیندار و ارزشی است.

آیت الله فلاحتی، نیروهای مسلح ایران را دارای عقبه بسیار سالم، نورانی و طلایی دانست و بیان کرد: نیروهای مسلح ایران به گذشته خود افتخار می کنند البته به گذشته حاکمان قبل از انقلاب افتخار نمی کنیم زیرا افرادی ترسو و بزدل بودند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک وجب از خاک و آب وطن را به بیگانگان ندادند، تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند و این موفقیت جای افتخار دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تربیت جوانان آینده ساز توسط فرماندهان نیروهای مسلح ایران تاکید کرد و گفت: فرماندهان جوانانی در قوای مسلح تربیت کنند که مومن باشند زیرا ایمان اساسی ترین امری است که همه به آن نیازمندیم.

وی با بیان اینکه عزت و افتخار ملت در سایه انقلابی بودن است، تصریح کرد: اگر بخواهیم از انقلابی گری فاصله بگیریم فاتحه کشور باید خوانده است.

امام جمعه رشت بر تربیت جوانان ولایتمدار در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران دلداده ولی امر هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بصیرت و دشمن شناسی نیروهای مسلح در نظام اسلامی مهم است، خاطرنشان کرد: اگر جوانان ما بصیرت نداشته باشند در میدان نبرد نمی توانند ایفای نقش کنند.

وی بر آمادگی دفاعی در تمام افراد به ویژه فرماندهان در نیروهای مسلح تاکید کرد و یادآور شد: آمادگی دفاعی همیشگی برای مقابله با حرکت های نامتقارن دشمن حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تربیت جوانان خلاق و مبتکر باید از ویژگی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باشد، اظهار کرد: به جوانان در نیروهای مسلح بیآموزید سلسله مراتب را در رده های نظامی رعایت کنند.