فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی نیازمند توجه جدی است گفت:این اراده در مسولین استان وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی ، میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان بندرانزلی در جلسه شورای اداری که با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد. به سابقه تمدن و مدرنیسم در بندرانزلی اشاره نمود و گفت: بندرانزلی بعد از مرکز استان بزرگترین شهرستان گیلان است و از مراکز مهم اقتصادی ، تجاری و فرهنگی است.
وی به اقدامات انجام گرفته و در دست اجرا در شهرستان اشاره نمود و افزود: مشکلات ،کمبودها و کاستی هایی درشهرستان وجود دارد اما این بدان معنا نیست که کار انجام نشده باشد، کارزیاد انجام شده ومیشود اما قطعا استحقاق بندرانزلی باتوجه به ظرفیتهای موجود بسیاربیشتر از این است.
وی به پروژه های بزرگ و ملی که در بندرانزلی در دست اجرا است اشاره کرد و اظهار داشت: فراموش نمیکنیم که احداث دو پست اسکله باهزارمیلیارد تومان اعتبارباحضوررییس جمهور افتتاح شد. فراموش نمیکنیم که سه واحد بزرگ صنعتی به ارزش هزارمیلیارد تومان باحضوررییس جمهورافتتاح شد. دردهه فجرنود وپنج یکصد وسی وهفت پروژه باحود چهل میلیارد تومان اعتبارافتتاح شد.

مومنی زاده جمشید نژاد

وی افزود:درهفته دولت سال نود وشش یکصد وچهل ویک پروژه باشصت وسه میلیارد تومان اعتبارافتتاح شد. دردهه فجرنود وشش هشتاد پروژه باحود چهل میلیارد تومان اعتبارافتتاح شد. هم اینک تنها استادیوم فرسوده انزلی بادومیلیارد تومان اعتباراولیه دردست احداث است. پروژه بزرگ کمربندی شهربادهها میلیارد اعتباراکنون فعال شده ودردست احداث است. پروژه های بزرگ بهداشتی ودرمانی ، بیمارستان، مراکز دانشگاهی واداری، پروژه عظیم تصفیه خانه فاضلاب وبسیاری ازپروژه های دیگردراین شهرستان دردست اجراست اماباز نیاز واستحقاق مردم خوب بندرانزلی بسیاربیشترازاین است.مابایددر توسعه زیرساخت ها و زیر بناها بیشتر کار کنیم و دراجرای انها تسریع کنیم.

اراده حل مشکل تالاب انزلی در مسؤلین استان وجود دارد

مومنی زاده الودگی تالاب انزلی را از دغدغه های بحق مردم عنوان کرد و گفت: تالاب یک سرمایه ارزشمند بین المللی است و فقط به شهرستان و استان تعلق ندارد و احیای این نعمت خدادادی نیازمند توجه جدی است واین اراده در مسولین استان وجود دارد وبرگزاری دوجلسه کمیته احیای تالاب به ریاست استاندارمحترم دربندرانزلی دردوماه گذشته ودوباربازدید میدانی ایشان ازتالاب وتشکیل هفتگی کمیته احیای تالاب دراستان موید این اراده است. البته مشکل تالاب بسیار جدی است و حل ان نیازمند عزم واراده وهمت عمومی و همگانی است .

مومنی زاده به لزوم اختصاص ردیف اعتباری برای پرداخت حق‌الزحمه ناجیان برای ساماندهی سواحل اشاره کرد و از مدیران استانی خواست تا در پرداخت ان تسریع شود.
وی به ظرفیتهای شیلات ، منطقه آزاد ، گردشگری دریایی ، صنایع دستی، مشاغل خانگی و طرح های تحرک و بوم گردی اشاره نمود وازمسولان خواست که این طرح ها را جدی تر پیگیری کنند تا موجب افزایش درآمد و اشتغال در شهرستان شود.