رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به انجام مطالعات مقدماتی برای اجرای پروژه حرم تا حرم در شهرستان شفت که جاده گردشگری و زیارتی در مسیر دو بقعه متبرکه امام زاده ابراهیم(ع) و امام زاده اسحاق(ع) است ، گفت: امیدواریم با کمک میراث فرهنگی و منابع طبیعی استان، این پروژه تا پایان سال 99 به بهره برداری برسد.

به گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی در  ششمین جلسه هماهنگی ستاد استانی توسعه شهرستان شفت با بیان اینکه سازمان مدیریت، طرح توسعه شهرستان شفت را تا پایان اردیبهشت تهیه و ارائه خواهد کرد، اظهار داشت: این طرح، طرح ابتدایی است و ما برای هر ۱۶ شهرستان استان  طرح هایی را تهیه خواهیم کرد و قراردادی را در این خصوص با دانشگاه گیلان منعقد کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص افزایش بودجه شهرستان شفت، ما مقید به قانون هستیم و قانون ملاک «جمعیت» و «محرومیت» را شاخص توزیع اعتبارات معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: البته ما به این قانون انتقاد داشته و معتقدیم مسئله تراکم و مسئله مساحت در این قانون نادیده گرفته شده است؛ اما نمی توانیم از قانون عدول کنیم.

لزوم آسیب شناسی کاهش جمعیت شهرستان شفت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تصریح بر اینکه متاسفانه جمعیت شهرستان شفت در طی یک دهه از سال ۸۵ تا ۹۵ کاهش پیدا کرده است، گفت: این یک موضوع اساسی است که مدیران مربوطه و مسئولان استان باید به آن توجه داشته باشند.

محمدی با تاکید بر لزوم ریشه یابی علت کاهش جمعیت شهرستان شفت، خاطرنشان کرد: اگر این روند نزولی همچنان ادامه پیدا کند ممکن است هزینه ای که در آن شهرستان صورت می گیرد اتلاف شده، که باید روی این موضوع تأمل بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در صورت موافقت استاندار محترم گیلان آماده است تا برای کمک به توسعه شهرستان شفت، از اعتبارات استانی بهره بگیرد.

بهره برداری از پروژه «جاده حرم تا حرم» شهرستان شفت تا پایان سال ۹۹

محمدی در ادامه با اشاره به انجام مطالعات مقدماتی برای اجرای پروژه حرم تا حرم در شهرستان شفت که جاده گردشگری و زیارتی در مسیر دو بقعه متبرکه امام زاده ابراهیم(ع) و امام زاده اسحاق(ع) است ، گفت: امیدواریم با کمک میراث فرهنگی و منابع طبیعی استان، این پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

تصویب ۴ پروژه جهش تولید در شهرستان شفت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ادامه به تصویب ۴ پروژه جهش تولید در  شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: از این پروژه ها دو طرح صنعتی و دو طرح دیگر در حوزه کشاورزی است.

وی در پایان از آمادگی سازمان متبوع خود برای کمک به اجرای طرح هایی در خصوص اراضی شیبدار و آب بندان های شهرستان شفت خبر داد و خاطرنشان کرد: از هیچ کمکی برای توسعه شهرستان شفت دریغ نخواهد شد.