مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به ارائه خدمات درمانی به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گیلانی گفت: امسال دومین بیمارستان تامین اجتماعی گیلان بهره برداری می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسین ابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان خدمات دریافت می‌کنند، اظهار کرد: آمار غیر رسمی با احتساب مسافران بیشتر و تقریباً معادل کل جمعیت استان است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه یک بیمارستان ملکی در تأمین اجتماعی داریم و در ۱۴ مرکز ارائه خدمت می‌شود، افزود: امسال دومین بیمارستان را وارد چرخه خدمات دهی می‌کنیم.

وی در توضیح برخی اتهامات وارد شده به وی در خصوص جذب‌های غیرقانونی در این بخش گفت: بدون وابستگی به کسی روی کار آمده‌ام و هیچ نیرویی بدون ضابطه وارد سازمان نمی‌شود و اکنون به جز پرسنل تخصصی، حدود هزار و ۳۰۰ نفر پرسنل داریم و تلاش می‌شود تا نواقص و کمبودها برطرف شود.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای پروژه مجتمع رفاهی در بیمارستان رسول اکرم (ص) منوط به دریافت سند این بیمارستان است، عنوان کرد: در حال بستن بودجه سال بعد هستیم که یکی از موارد آن پیگیری اجرای بزرگترین پروژه درمانی کشور در استان است.

وی با اشاره به اینکه بودجه اضافه شدن ۱۰۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان رسول اکرم در بودجه سال آینده این بخش دیده شده است، افزود: ساختمان آنژیوگرافی نیازمند سازه بوده که باید یک بنای سه هزار متر مربعی داشته باشیم.

مدیر درمانی تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه اگر سال گذشته این پروژه اجرایی می‌شد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت، ادامه داد: اما این بودجه به صورت اعتبار داده شده و فردا یک گروه برای بازدید و بررسی این پروژه به استان سفر می‌کنند و در حال اخذ مجوز ۲۷ تخت آنژیوگرافی برای استان هستیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای بازسازی اورژانس بیمارستان رسول اکرم رشت اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: پیشنهاد ما ادغام پروژه آنژیوگرافی و اورژانس است که با آن موافقت شده و در حال پیگیری برای اخذ مجوز و آغاز پروژه هستیم.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان کومله لنگرود تمام و آزمون جذب نیروی انسانی آن نیز برگزار شده است، افزود: با تلاش نماینده لنگرود، ۴۰ درصد سهمیه جذب این بیمارستان به بومیان اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود ابتدای آذر امسال شروع به کار کند.

وی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی لاهیجان سال آینده به بهره برداری می‌رسد، افزود: زمین درمانگاه صومعه سرا نیز خریداری شده و کلنگ آن امسال زده می‌شود.