نشریه آمریکایی «پولیتیکو» به نقل از یک مقام در وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله به عربستان و عراق است.

به گزارش  ندای گیلان، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به نشریه «پولیتیکو» گفت که واشنگتن و ریاض «تهدید روزافزون ایران علیه عراق» را زیر نظر دارند؛ درست در جایی که آمریکا هزاران نیرو در پایگاه‌های نظامی مستقر در عراق دارد.

وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود ادعا کرد که ایران همچنین در حال برنامه‌ریزی برای حمله احتمالی به برخی زیرساخت‌های انرژی در عربستان است.

این مقام آمریکایی با بیان این ادعا که تحرکات ایران در منطقه از جمله انتقال پهپاد به روسیه موجب نگرانی آمریکا شده است، گفت: پرواز بمب افکن B-۵۲ در آسمان منطقه پیامی به ایران بوده است.

این مقام پنتاگون با اشاره به انتقادات شدیداللحن مقام‌های ایران در مورد کمک‌های عربستان سعودی به آشوبگران برای دامن‌زدن به ناآرامی‌ها در سراسر کشور مدعی شد که همین مساله ممکن است انگیزه چنین تهدیدی باشد.

در این گفت‌وگو مقام‌های آمریکایی با ابراز نگرانی از آنچه تهدید حمله ایران علیه مواضع آنها عنوان شده است، مدعی شدند که در پی اعلام گزارش این تهدید ارتش آمریکا و عربستان در هفته گذشته سطح آماده‌باش خود را افزایش دادند و ممکن است جت‌های جنگنده را به مکان‌های جدیدی منتقل کنند.

این ادعا پیش از این و در اوایل ماه جاری میلادی هم از سوی روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات عربستان و آمریکا مطرح شده و گفته شده بود که این دو کشور درباره حمله احتمالی ایران به عربستان تبادل اطلاعات کرده‌اند.

روز گذشته فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) از پرواز دو بمب‌افکن بی-۵۲ در منطقه تحت قلمرو این ستاد خبر داد و «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی مدعی شد که این اقدام هماهنگ نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل، با هدف نمایش قدرت به حکومت ایران در میانه تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفت.

سنتکام در حساب کابری توئیتر خود در این‌باره نوشت: «پرواز ۲ بمب افکن بی-۵۲ ارتش ایالات متحده آمریکا به همراهی جنگنده‌هایی از ۱۳ کشور هم‌پیمان در منطقه خاورمیانه نشانگر توانایی سنتکام در انتقال سریع نیروی نظامی و همکاری با نیروهای ائتلاف و شرکای منطقه‌ای جهت اطمینان از ثبات و امنیت این منطقه حساس» است.

ادعای رسانه‌های آمریکا در حالی هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده مطرح می‌شود که مقام‌های وزارت خارجه کشورمان بارها این اخبار را شایعه‌سازی خوانده و آن را رد کرده‌اند./ایلنا