محمدعلی ثابت‌قدم جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پروژه پیاده‌راه‌سازی اعلم‌الهدی این شهر اظهار کرد: نهایی شدن این پروژه در برنامه کاری شهرداری قرار دارد.

ندای گیلان:محمدعلی ثابت‌قدم جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پروژه پیاده‌راه‌سازی اعلم‌الهدی این شهر اظهار کرد: نهایی شدن این پروژه در برنامه کاری شهرداری قرار دارد.

وی درباره پروژه ساماندهی محل دفن زباله سراوان رشت تصریح کرد: مطالعات زیست‌محیطی این پروژه انجام شده و امیدواریم اقدام‌های اجرایی آن را آغاز کنیم و فعالیت مستمری در منطقه سراوان انجام شود.

شهردار رشت ادامه داد: در سراوان باید تصفیه‌خانه کارخانه زباله‌سور برطرف شود و مدیریت پسماند و آموزش فرهنگ‌سازی صورت گیرد با بتوانیم مشکل زباله را برطرف کنیم.

وی به وضعیت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید سالم‌سازی را مدیریت کنیم.

ثابت‌قدم یکی از مشکلات مهم را سد معبر عنوان کرد و یادآور شد: نگاه چکشی به مقوله دستفروشی و سد معبر وجود ندارد بلکه باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه ستاد سد معبر را به دلیل مذکور تعطیل کرده‌ام، خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که اقدام به دستفروشی می‌کنند برای تامین معیشت زندگی است بنابراین باید مکانی برای ساماندهی آنها ایجاد و با سد معبر برخورد شود.

شهردار رشت از پایان پروژه زیرگذر خیابان شهید رجایی این شهر تا پایان مدیریت شهری ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم تا سال آینده بخشی از این پروژه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

خیابان علم‌الهدی رشت که در سال 1310 هجری خورشیدی با تصویب و اجازه وزارت داخله «وزارت کشور فعلی» به منظور عمران و زیباسازی شهر بین میدان نظمیه و سبزه‌میدان احداث شده، کار پیاده راه‌سازی آن به عنوان نخستین پروژه پیاده راه‌سازی شمال کشور در اواخر مرداد ماه سال 91 آغاز و در اواخر اسفند سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

طرح پیاده راه‌سازی خیابان اعلم‌الهدی رشت مرکز تاریخی این شهر و چهار خیابان منتهی به آن را ساماندهی می‌کند که در زمان فعالیت ثابت‌قدم طرح مذکور اجرایی شد و اکنون ادامه این پروژه را نوید می‌دهد.

طول نخستین پروژه پیاده راه‌سازی شمال کشور در خیابان شهید علم‌الهدی رشت 275 متر با عرض 27 متر است که دو پیاده‌روی 6.5 متری و دو فضای سبز را شامل می‌شود.