معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از ادامه تلاش ها و بسیج امکانات دستگاه‌های مختلف با استفاده از بالگرد برای اطفای حریق تالاب انزلی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، درپی وقوع حادثه حریق در تالاب بین‌المللی انزلی، جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بندرانزلی امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

عباس صابر در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران به آغاز تلاش‌ها برای اطفای حریق تالاب انزلی در نخستین لحظات شروع این حادثه با همکاری مجموعه اعضای مدیریت بحران استان و فرماندار انزلی اشاره و اظهار کرد: باتوجه به اینکه آتش‌سوزی در نقاطی از تالاب رخ داده که پوشش آن نیزار بوده و امکان تردد ماشین‌های آتش‌نشانی و امکانات لجستیکی برای اطفای حریق به صورت زمینی وجود نداشت؛ عملیات اطفا توسط بالگرد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مدیریت بحران، روند اقدامات بررسی و فرآیندهای عاجل مورد نیاز از سوی دستگاه‌ها به آنان تکلیف شد، گفت: دستگاه‌های خدمات رسانی در آماده‌باش کامل و مشغول فعالیت برای اطفای کامل هستند.

وی به حضور بیش از ۱۰۰ آتش‌نشان از شهرستان‌های همجوار بندرانزلی برای مهار آتش اشاره کرد و ادامه داد: گفت: سطح آتش‌سوزی در این منطقه گسترده بوده و تلاش شده تا مسیری برای تردد خودروهای آتش نشانی نیز فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه علت حادثه حریق در دست بررسی است، افزود: باتوجه به اینکه روند اطفای حریق صرفاً از طریق بالگرد امکان‌پذیر است تلاش‌ها براین است تا در سریعترین زمان ممکن روند اطفای کامل حریق به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: به محض خاموشی کامل آتش‌سوزی، برآورد خسارت انجام و اطلاع‌رسانی می‌شود.