اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای تعامل شهر بندر، پل میراثی غازیان در بندرانزلی را ایمن سازی می کند.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،حمیدرضا آبایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در تعامل با مدیریت شهری انزلی از پروژه هایی که به رونق گردشگری و شکوفایی شهر کمک می کند را در دستور کار قرار می دهد، اظهار داشت: با توجه به علاقه گردشگران و مردم انزلی برای تردد در پل قدیمی و میراثی غازیان، بنادر و دریانوردی گیلان بازسازی این پل قدیمی را که در قسمت نرده های فلزی دچار پوسیدگی شده است را برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و  مشکل مد نظر قرار داده است.

وی افزود: به همین منظور در نشستی با نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس، شهردار و رئیس شورای شهر انزلی و نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل و شرایط پل غازیان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد: بنادر و دریانوردی گیلان در نظر دارد با ایمن سازی و سبک سازی میزان اسفالت و باری که بر روی این پل قرار دارد نسبت به ایمنی آن سریعا اقدام کند.

به گفته وی این اداره کل پس از اخذ مجوز های لازم از سازمان بنادر و دریانوردی به فوریت اقدام موثر خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

پل تاریخی غازیان در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان در نوع خود بوده و بر همین اساس، جزو پل‌های میراثی ایران به شماره ۱۵۱۴ به ثبت رسیده‌است.

مراحل ساخت پل های غازیان و انزلی از بتن مسلح از اواخر تیرماه ۱۳۱۴ شمسی شروع و در اوایل تابستان ۱۳۱۶ شمسی این ساخت این پل به پایان رسید. قسمت متحرک پل توسط چرخ دنده و به کمک نیروی موتور یا انسان به بالا و پایین حرکت می‌کند.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ و نیم میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از مهمترین و پرسابقه ترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی ترانزیتی از قبیل شمال-جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.