اداره کل بازرسی گیلان به مسائل پیرامون مشکلات کارگران حجمی شهرداری رشت ورود کرد.

به گزارش ندای گیلان،حجت جذب در جلسه شورای اسلامی رشت اظهار داشت: کارگران حجمی شهرداری رشت طرف قرارداد با شرکت ها می توانند برای بیان مسایل و مشکلات خود به نیروهای سازمان بازرسی به ساختمان ساعت شهرداری در پیاده راه فرهنگی رشت مراجعه کنند.

وی با انتقاد از نحوه انجام برخی مناقصه ها در شهرداری رشت افزود: بسیاری از مناقصات در شهرداری این کلانشهر انجام می شود که اگر اعضای شورا پی گیری نکنند متوجه این مناقصه ها نمی شوند.

جذب تاکید کرد: باید روشی داشته باشیم تا مناقصه های شهرداری رشت و در مناطق و سازمان ها ابتدا به شورای اسلامی این کلانشهر اطلاع داده و بعد انجام شود.

رییس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: چهره های ماندگار این کلانشهر در بخش های مختلف پزشکی، علمی، ورزشی و غیره را باید شناسایی و در صحن شورا تجلیل کنیم.

اسماعیل حاجی پور افزود: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت بررسی های لازم برای شناسایی چهره های ماندگار را انجام دهد تا از آنان تقدیر به عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به برخی گزارش ها از رشت به وزارت کشور مبنی بر اختلافات در شورای شهر و حضور وی برای پاسخگویی در این ارتباط اظهار داشت: افرادی که این گزارش ها را می دهند بهتر است که اول به ما بگویند.

حاجی پور در ادامه با اشاره به نشستی همراه شهردار رشت با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران خاطر نشان کرد: خرید ۵ دستگاه اتوبوس به مبلغ ١١ میلیارد تومان برای مسکن مهر موافقت شد که شهرداری باید پی گیری های لازم را انجام دهد.

وی بیان داشت: برای بازسازی و احیاء مجتمع کوشیار گیلانی “رصد خانه” مبلغ ۵ میلیارد تومان قطعی شد ضمن اینکه موضوع واریز ۲۵ میلیارد تومان به حساب میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای نگهداری و بازسازی میراث تاریخی رشت از دیگر موارد مطرح شده در نشست با دکتر نوبخت بود.

محمدحسن علیپور از اعضای شورای اسلامی رشت در این جلسه با اشاره به مشکلات کارگران حجمی شهرداری این کلانشهر و به تاخیر افتادن حقوق آنان گفت: دل کسی در شورای رشت به حال کارگران نمی سوزد.

وی افزود: کارگران حجمی شهرداری رشت کجا باید فریاد بکشند، افزایش حقوق پارسال این کارگران هنوز داده نشده، آن وقت که کارگران به دلیل مشکلات تجمع می کنند، همه ناراحت می شوند.

شورای اسلامی رشت ١١ عضو دارد، این کلانشهر حدود ٧٠٠ هزار جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.