رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کشور بر سکوی پرتاپ قرار گرفته و وارد فاز جدیدی جهت توسعه شده است، گفت: پس از تصویب برجام دنیا جهان دیگری خواهد بود که همه چیز در آن عوض می‌شود.

ندای گیلان: علی‌اکبر صالحی که به مناسبت روز پزشک در مراسم سازمان نظام پزشکی حاضر شده بود، به بیماری خود اشاره کرد و گفت: اگر لطف الهی و تلاش پزشکان نبود من دوباره زنده نمی‌شدم.
وی افزود: پزشک وسیله فیض است میان خالق هستی و انسان که یک دست در دست خدا دارد و دستی بر دستان انسان و به این ترتیب واسطه شفا، معجزه و فیض می‌شود و مرده را زنده می‌کند خوشا به حالتان که در این جایگاه قرار دارید.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه حضرت رسول اکرم (ص) دو علم را برای بشر معرفی کرده است، گفت: اولین علم دین است که به بعد معنوی می‌پردازد و دیگری علم بدن و جسم است پزشکان یکی از ارکان این علم هستند ای کاش نام پزشک همان حکیم باقی می‌ماند چرا که حکیم به هر دو وجه این علوم توجه می‌کند. قطعا حکمت بالاتر است و بیماری که نزد طبیب می‌رود ابتدا احساس آرامش روحی کرده و سپس طبیب او را درمان جسمانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه خداوند در خلق انسان به خود می‌بالد، گفت: علم و دین همان دو بال یک پرنده هستند که اگر تنها یک بال پرنده‌ای داشته باشد امکان پرواز ندارد و شما به عنوان حکیم دو بال دارید و می‌تواند اوج بگیرید و برای نسل فعلی و آینده الگوها را معرفی کنید تا راه را گم نکنند.
صالحی تاریخ صد ساله کشور را به سه دوره تقسیم کرد و گفت: اولین دوره برانگیختگی بود که از مشروطه آغاز به انقلاب اسلامی ختم شد دوره بعد دوره بالندگی است که اکنون 36 سال از آن می‌گذرد به طوریکه قبل از انقلاب زمانی که هیأت علمی دانشگاه شریف بودم به یاد می‌آورم که کشور با کمبود پزشک مواجه بود و پزشک هندی و بنگلادشی وارد می‌کردیم.
وی افزود: دوره جنگ مشکلات ارزی وجود داشت و مردم نیز مجبور بودند برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به خارج کشور اعزام شوند در اسناد این مشکلات پیشکسوتان علم پزشکی قول دادند که اوضاع را تغییر می دهند و دادند به طوریکه که اکنون در میان کشورهای اسلامی ما سرآمد هستیم و نیازی نیست کسی به خارج برود.
رئیس سازمان انرژی اتمی به نقش این سازمان در درمان کشور اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ده‌ها رادیو دارو تولید می‌کنیم و این تولیدات با وجود مشکلات و تحریم‌ها صورت می‌گیرد ما برای تأمین سوخت راکتور علمی خود مشکلات زیادی داشتیم اما اکنون با سوختی که دانشمندان خودمان تولید می‌کنند آن را فعال کرده‌ایم.
وی در ادامه به احداث بزرگ‌ترین بیمارستان جامع پزشکی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مطالعات را برای احداث این بیمارستان آغاز کرده‌ایم و به علت هزینه زیاد احداث آن را فازبندی کرده‌ایم که قرار است اولین فاز را با دستگاه پروتون‌تراپی آغاز کنیم.این دستگاه در غرب آسیا در کشوری وجود ندارد.
صالحی در ادامه صحبت‌های خود در مورد مذاکرات هسته‌ای و برجام توضیحاتی داد و گفت:‌ این مطالب را به عنوان یک هموطن و نه از باب غلو می‌گویم من بیش از 12 سال است که از نزدیک در مسئله هسته‌ای حضور دارم باید اذعان کرد که اگر نبود لطف الهی انسجام داخلی حمایت‌های مردم و شکوه ملت ما راهی در مذاکرات به پیش نمی‌بردیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی به نقش مقام معظم رهبری در مذاکرات اشاره کرد و گفت: بسیاری از صحبت‌ها را نمی‌شود اکنون عنوان کرد ان‌شاالله وقتی از این اوضاع عبور کردیم و شرایط تغییر کرد می‌گوییم که چگونه همه به وظیفه خود عمل کردند که اگر نمی‌کردند ما این شرایط را نداشتیم.
وی با بیان اینکه کشور بر سکوی پرتاب قرار گرفته و وارد فاز جدید شده است، گفت: توانستیم به عنوان یک کشور در حال توسعه آنچنان عرض اندام کنیم و حرف خود را به کرسی بنشانیم به طور قطع جهان دیگر جهان قبل از برجام نخواهد بود و قطعا عوض می‌شود.
صالحی افزود: کشور وارد فاز جدیدی شده و ان‌شاالله بعد به سرانجام رسیدن برجام تحریم‌ها برداشته می‌شود و تمام زمینه‌ها برای پیشرفت کشور آماده می‌شود.
وی به مقاله نیویورک‌تایمز اشاره کرد و گفت: این مقاله می‌گوید کشوری که آینده روشن دارد ایران است چرا که هم نیروی کار برتر و متخصص در منطقه دارد و هم حکومت برآمده از ملت این کشور زیرساخت‌های خوب و موقعیت جغرافیایی و ژئواکونومیک دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی به صادرات برق به ترکیه اشاره کرد و گفت: کمتر کسی از میزان تولید برق در کشور و یا لوله‌کشی گاز اطلاع دارد اما من در اینجا به شما می‌گویم که اداره کردن کشوری با 78 میلیون نفر جمعیت با فروش کمتر از یک میلیون بشکه نفت کار ساده‌ای نیست همانطور که کشورهای یک میلیونی حاشیه خلیج فارس با بیش از 2 تا 3 میلیون بشکه نفت اداره می‌شوند.
وی اظهار امیدواری کرد:‌ بعد از سرانجام برجام شرایط کاملا عوض می‌شود و همانگونه که این ملت بارها در تاریخ 3 هزار ساله خود اوج گرفته است بار دیگر اوج گرفته و سرآمد می‌شود.