امام جمعه بندر انزلی گفت :اداره اوقاف گیلان در مسائل فرهنگی توجه ویژه ای به بندرانزلی داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی در دیدار با مدیران اوقاف گیلان و شهرستان بندرانزلی در دفتر امام جمعه این شهرستان با قدردانی از سید محمد میرمظفری، رئیس سابق اداره اوقاف بندرانزلی گفت:  پیش از حضور وی اوضاع اوقاف این شهرستان نابسامان بود. 

 
وی افزود: پیگیری ساماندهی موقوفات و فعالیت های عمرانی و فرهنگی از اقدامات خوب اداره اوقاف بندرانزلی در چند سال اخیر بوده است. 
 
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بندرانزلی شرایط خاصی دارد، گفت: در این شهرستان به علت کمبود نیروی انسانی در اداره اوقاف شهرستان، موقوفات به شکل مطلوب احصا و ساماندهی نشده است. 
 
وی تاکید کرد: برای احصا و سامان دادن به موقوفات بندرانزلی، اداره کل اوقاف گیلان تیم ویژه ای به شهرستان بفرستند تا طی سه ماه این کار مهم انجام شود.
 
شمس الدین، خواستار تبدیل دفتر نمایندگی اوقاف بندرانزلی به اداره اوقاف بندرانزلی شد و گفت: برای رسیدن به عملکرد مطلوب در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه این امر ضرورت دارد.
 
 وی در ادامه با بیان اینکه در حل و فصل مسائل مساجد با اوقاف همکاری داریم، افزود: اداره اوقاف گیلان در برابر اعمال نفوذ جریانات سیاسی  مقاومت داشته باشد و از ادارات اوقاف شهرستانی حمایت کند.
 
امام جمعه بندر انزلی اعلام کرد: اعمال نفوذ سیاسی در حوزه دینی و فرهنگی را نمی پذیریم. 
 
وی اذعان داشت: وحدت بین امام جمعه در هر شهرستان و اداره اوقاف، امور موقوفات و مساجد را سامان می دهد. 
 
شمس الدین با اشاره به اینکه در مساجد و موقوفات به دنبال کار سیاسی نیستیم، گفت: می خواهیم در مساجد فعالیت دینی و فرهنگی داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: اداره اوقاف گیلان در مسائل فرهنگی توجه ویژه ای به بندرانزلی داشته باشد.
 
امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان ساخت: شرایط بندرانزلی از نظر شرایط و محرومیت های فرهنگی و آسیبهایی که از همواره ناحیه مسافران و گردشگران متوجه شهرستان بوده، خاص است.
 
وی با بیان اینکه آسیب هایی که متوجه بندرانزلی است متوجه دیگر نقاط گیلان نیست، گفت: اوقاف از نظر بودجه و امکانات نیروی انسانی که دارد از مهمترین جاهایی که مبلغ برای تبلیغ باید اعزام داشته باشد بندرانزلی است.
 
شمس الدین اضافه کرد: در شهرستان تعداد روحانیون کم است و از این جهت نیاز به کمک اوقاف داریم.
 
امام جمعه بندرانزلی اظهار داشت: برای حجت الاسلام سید حسن فاضلی ماسوله آرزوی موفقیت دارم و امیدواریم ازوی در امورات فرهنگی و دینی بندرانزلی استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: مسئولیتها در فرهنگ و دین ما موقتی توصیف شده و امانتی برای خدمت به مردم است.
 
وی افزود: اوقاف حوزه عملکرد گسترده دارد و تغییر مدیریتی طبیعی است.
 
 مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه اداره اوقاف بندرانزلی ظرفیت بیش از دفتر نمایندگی دارد، گفت: بندرانزلی منطقه ویژه اقتصادی است و مردمان و خیران خوبی دارد.
 
وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه، اظهار کرد: امیدوارین اتفاقات خوبی در این رابطه در بندرانزلی بیافتد.
 
علیزاده از تشکیل 300 مرکز فرهنگی در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و گفت: حضور مردم در بقاع متبرکه بیش از دیگر مراکز فرهنگی است. 
 
وی اعلام کرد: سال گذشته 150 میلیون بار از اقشار مختلف مردم در بقاع متبرکه حضور پیدا کردند.
 
مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه بودجه فرهنگی از طرف دولت به سازمان اوقاف تعلق نمیگیرد،اضافه کرد: با این وجود بیشترین کار فرهنگی را در کشور سازمان اوقاف انجام میدهد.
 
وی اذعان کرد: ادارات اوقاف در همه ایام ملی و مذهبی برنامه ویژه فرهنگی دارند.
 
حجت الاسلام علیزاده تعامل با ائمه جمعه را لازمه فعالیت ادارات اوقاف دانست و گفت: ائمه جمعه حامی وقف هستتد و می توان از توان و ظرفیت آنان برای احقاق حقوق موقوفات بهره برد