معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: برای اولین بار در سال جاری 6 میلیارد و 200 میلیون تومان برای آموزش دهیاران سراسر کشور اختصاص یافت.

به گزارش ندای گیلان،سعیدرضا جندقیان در نشستی با دهیاران  اظهار کرد: از محل این اعتبارات دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی آموزش‌های لازم درباره قوانین، شرح وظایف، مقوله توسعه روستاها و شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت مناطق روستایی فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به موضوع اشتغال‌زایی در روستاها تصریح کرد: 103 میلیارد تومان برای طرح‌های کارآفرینی روستایی تصویب شده است که تاکنون 25 میلیارد آن پرداخت شده و مابقی این مبلغ نیز در مرحله پرداخت است.

جندقیان با بیان اینکه هدف ما توجه به توسعه پایدار و تثبیت جمعیت در مناطق روستایی کشور است، افزود: برای تحقق این موضوع باید میزان بهره وری، سطح دانش، آموزش و محورهای توسعه اقتصادی در روستاها را افزایش داد.

وی گفت: مهاجرت روستائیان فرایندی اقتصادی، اجتماعی و کالبدی است که نیاز به تمهیدات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد بر همین اساس باید موضوع کارآفرینی روستایی و افزایش اشتغال در روستاها مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه 20 میلیون و 700 هزار جمعیت روستایی در مجموع 38 هزار روستا در سطح ایران سکونت دارند، افزود: تاکنون برای 36 هزار و 800 روستا در سطح کشور مجوز دهیاری صادر شده و 92 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات دهیاری قرار دارند.

جندقیان با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مقوله توسعه مناطق روستایی اظهار کرد: از سال 1382 تا  سال 96 در مجموع 15 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار دولتی بین دهیاری‌های کشور توزیع شده که 12 میلیارد و 500 میلیون تومان آن در دولت تدبیر و امید است.