مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت :روز گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه٥٠٠ميليارد تومان برای راه آهن قزوين ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا و ٤٠ ميليارد توماندبرای آزاد راه قزوين ـ رشت جهت تسريع در اتمام پروژه تخصيص داده شد

به گزارش ندای گیلان،مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه در جریان  بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت :روز گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه٥٠٠ميليارد تومان برای راه آهن قزوين ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا  و ٤٠ ميليارد توماندبرای آزاد راه قزوين ـ رشت جهت تسريع در اتمام پروژه تخصيص داده شد.

سیدرضا سیددانش  سازمان برنامه و بودجه را پیشنهاد دهنده اجرای طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: ارائه طرح‌ها کارشناسی شده انجام می‌شود .

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت :  روز گذشته در کنار تخصيص ساير طرح های ملی از سوی این سازمان ٥٠٠ ميليارد تومان برای راه آهن قزوين رشت ـ انزلی ـ آستارا  و ٤٠ ميليارد تومان برای آزاد راه قزوين ـ رشت جهت تسريع در اتمام پروژه تخصيص داده شده است.

گفتنی است پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به طول 560 متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به طول 164 کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری 120 کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

راه‌آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به طول 205 کیلومتر در حال ساخت بوده و می‌تواند سالانه 10 میلیون تن کالا و حدود 4میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند