فرماندار شهرستان رشت به ضرورت برطرف شدن معضلات پسماند منطقه سراوان در سریع‌ترین زمان تأکید کرد و افزود: ما در ایجاد مشکلات سراوان مقصر نبوده‌ایم چون این معضل 30 ساله است.

به گزارش ندای گیلان،میرشمس مومنی‌زاده عصر امروز در جلسه پیگیری و برطرف شدن معضل پسماند منطقه سراوان رشت اظهار داشت: مشکلات پسماند منطقه سراوان رشت مربوط به امروز نیست بلکه این معضل بزرگ 30 ساله است و متاسفانه روز به روز نیز حجم مشکلات آن افزایش می‌یابد.

فرماندار شهرستان رشت به ضرورت برطرف شدن معضلات پسماند منطقه سراوان در سریع‌ترین زمان تأکید کرد و افزود: ما در ایجاد مشکلات سراوان مقصر نبوده‌ایم چون این معضل 30 ساله است و مربوط به امروز نیست اما تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات سراوان انجام می‌دهیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

مومنی‌زاده با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که در راستای برطرف شدن معضلات سراوان با مردم صادق باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند گفت: مدیران نباید فاصله‌ای بین خود و مردم ایجاد کنند و هنگامی که مردم تلاش مسئولان برای برطرف شدن معضل پسماند سراوان را ببینند اعتمادشان به مسئولان زیاد می‌شود.

وی افزود: اگر از ابتدا زباله‌ها در سراوان به صورت بهداشتی و با روشی اصولی و درست دفن می‌شد و یا حتی راهکار مناسب‌تری برای آن اندیشیده می‌شد در آن صورت با این حجم بحران در منطقه سراوان روبه‌رو نمی‌شدیم.

فرماندار شهرستان رشت به لزوم بهره‌گیری از راهکاری درست و اصولی برای حل مشکلات سراوان تأکید کرد و گفت: امروز مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار حل مشکلات پسماند سراوان است و مسئولان هم حساسیت و اراده لازم برای برطرف کردن مشکلات آن را دارند و در حال تلاش هستند.

وی با تأکید بر اینکه میزان حساسیت‌ها نسبت به حل معضل سروان بسیار زیاد شده است بیان کرد: در بودجه سال 98 استان گیلان، هزار میلیارد تومان تنها برای برطرف کردن مشکلات پسماند اختصاص یافت و در آخرین سفر هیئت دولت به استان نیز 314 میلیارد تومان برای حل مشکلات پسماند سراوان در نظر گرفته شد./تسنیم