نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های دولت در لایحه بودجه 99 برای کاهش میزان فقر مطلق اظهار داشت: استمرار پرداخت 3 تا 6 برابری مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اختصاص 15 هزار و 550 میلیارد تومان برای اجرای برنامه های کاهش فقر مطلق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگویی با اشاره به بررسی هایی که فراکسیون مستقلین ولایی بر مباحث مختلف لایحه بودجه سال 99 داشته است با اشاره به بخش سیاست های مصرف اعتبارات هزینه ای در لایحه بودجه سال 99 بیان داشت: قرار است دولت برای کاهش قدرت خرید اقشار مختلف اقداماتی داشته باشد که بر این اساس حقوق و دستمزد شاغلین و بازنشستگان، 15 درصد افزایش می یابد، 6 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، 3 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان، 31 هزار میلیارد تومان برای حمایت معیشتی به حدود 60 میلیون نفر و 43 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها به حدود 78 میلیون نفر تعلق می گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سیاست های دولت در لایحه بودجه 99 برای کاهش میزان فقر مطلق اظهار داشت: استمرار پرداخت 3 تا 6 برابری مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اختصاص 15 هزار و 550 میلیارد تومان برای اجرای برنامه های کاهش فقر مطلق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برای استمرار طرح تحول سلامت، دولت اعتبار این بخش را از 36 هزار میلیارد تومان به 45 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد رساند و 3 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی نیز برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در نظر خواهد گرفت.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: دولت برای حمایت از بازنشستگان حمایت از 3 صندوق بازنشستگی را در دست داشت که اعتبار آن از 72 هزار میلیارد تومان به 90 هزار میلیارد تومان رسید و همچنین برای حمایت از آموزش و پرورش بودجه عمومی این بخش را از 13 درصد به 15 درصد رساند که میزان 56 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به سیاست های مصرف اعتبارات تملک داراهایی سرمایه ای بیان داشت: در این راستا قرار است برای 30 طرح تأمین اعتبار شود که تا پایان سال 99 به اتمام برسد که شامل 13 سد، 9 طرح آبرسانی و 8 طرح شبکه آبیاری و زهکشی است و همچنین قرار است برای اتمام یا افتتاح 38 طرح شامل 17 سد، 18 طرح آبرسانی و 3 طرح شبکه آبیاری و زهکشی در سال 1400 تأمین اعتبار شود.

وی همچنین در رابطه با ادامه این سیاست ها اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی قرار است مراکز استان های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و آذربایجان شرقی به میزان بیش از 834 کیلومتر توسعه یابد ضمن اینکه اولویت اتصال برای برخی مراکز استان ها به شبکه ریلی سراسری است که شامل همدان-سنندج، زاهدان-بیرجند، اصفهان-شهرکرد، شیراز-بوشهر و زاهدان-چابهار می شود همچنین اعتبار برای تکمیل و بهره برداری پروژه های خطوط ریلی خواف-هرات، یزد-اقلید، رشت-انزلی، میانه-تبریز، همدان-سنندج و چابهار-زاهدان تأمین می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: از اصلی ترین جهت گیری ها در حوزه انرژی ترسیم سازوکار جدید مالی نفت و دولت در راستای افزایش ظرفیت تولید نفت، گاز و حفظ منابع خواهد بود همچنین هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای تداوم عملیات گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور به خصوص مناطق محروم سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان اضافه کرد: همچنین افزایش ظرفی جدید در تولید گاز طبیعی در سال 99، افزایش ظرفیت جدید نیروگاهی، افزایش مشترکین جدید گاز طبیعی، اصلاح الگوی مصرف برق و گاز از طریق ارتباط فعال با مشترکین نیز از جمله سیاست های دولت در لایحه بودجه 99 است.

وی همچنین با اشاره به سیاست های دولت در حوزه ورزش بیان داشت: افتتاح استادیوم 15 هزار نفری ایلام و بیش از 50 پروژه ورزشی در روستاها و مناطق کم برخوردار و همچنین بازسازی بخشی از اسکوهای استادیوم آزادی و بازسازی استادیوم تختی نیز از مهم ترین اهداف ورزشی دولت در بودجه 99 است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه درباره اهداف فرهنگی دولت در لایحه بودجه 99 اظهار کرد: ایجاد و تأمین زیرساخت های مورد نیاز در 21 منطقه نمونه، ساماندهی و مرمت 78 بنای مهم تاریخی و بهبود سرانه فضاهای موزه ای، استانداردسازی و مقاوم سازی موزه ها نیز جزء سیاست های فرهنگی دولت در لایحه بودجه است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دو هدف راهبردی دولت در لایحه بودجه 99، کاهش بیکاری با ایجاد یک میلیون فرصت شغلی و افزایش تولید با ایجاد رشد 2 درصدی و خروج از رکود است.