استاندار گیلان با تصریح بر اینکه در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، گیلان در سال جاری جزو 10 استان برتر بوده و در نیمه نخست امسال رتبه ششم را کسب کرده است افزود: 70 درصد مجموع صادراتی که به روسیه توسط ایران انجام شده، از استان گیلان بوده است.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع استاندار گیلان در نهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس گزارش وزیر کشور به رئیس جمهوری، استان گیلان در هفت ماه امسال با 305 میلیون یورو ، رتبه نخست تصویب طرح سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است، گفت: امیدواریم با تعهد صورت گرفته در حوزه خط آهن برای منطقه آزاد، شاهد سرعت گرفتن این پروژه در هفته‌های آینده باشیم.
وی با تصریح بر اینکه در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، گیلان در سال جاری جزو 10 استان برتر بوده و در نیمه نخست امسال رتبه ششم را کسب کرده است افزود: 70 درصد مجموع صادراتی که به روسیه توسط ایران انجام شده، از استان گیلان بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سرعت پیشرفت پروژه های پسماند استان افزایش یافته است تصریح کرد: 106 میلیارد تومان اعتبار در حوزه پسماند به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با عنایت دکتر نوبخت به شهرداری های رشت، لنگرود، رودسر و انزلی ابلاغ شده و 13 میلیارد تومان هم برای سایر شهرداری ها در حال کارسازی است.
زارع به ابتکار دکتر نوبخت برای تخصیص 885 میلیارد تومان به طرح های نیمه تمام بالای 70 درصد نیز اشاره و گفت: در یک ماه گذشته برای 32 طرح، 115 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه همه باید برای توسعه و پیشرفت استان با وحدت و همدلی دست به دست هم بدهیم گفت: امیدوارم با کار ، تلاش ، اتحاد و انسجام، آینده بهتری را برای استان گیلان داشته باشیم.