فاطمه شیرزاد از اختصاص 10میلیارد تومان از اعتبار دولتی برای ساماندهی رودخانه‌های رشت به سازمان پسماند شهرداری خبر داد

فاطمه شیرزاد در هشتاد و نهمین نشست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه‌ی تلاشگران سختکوش روابط عمومی از جمله روابط عمومی شورا و شهرداری گفت :روابط عمومی‌ها نقشی مهم و تاثیرگذاری در انتقال اخبار و اطلاعات به شهروندان دارند و من امیدوارم همه‌ی این عزیزان در انتقال شفاف، مناسب و به موقع اخبار به مردم موفق و سربلند باشند.

وی همچنین صعود تیم ریشه‌دار سپیدرود به لیگ دسته‌ی اول فوتبال کشور را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: این موفقیت گامی موثر برای توسعه و پیشرفت شهر رشت به عنوان مرکز استان است و انگیزه‌های همگان را افزایش می‌دهد..

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت سپس به «روز ملی جمعیت» اشاره کرد و گفت: این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

شیرزاد مساله‌ی پرداخت نشدن حقوق فروردین ماه پاکبانان،کارگران فضای سبز و آتش‌نشانان را مورد تاکید قرار داد و خواستار پرداخت به موقع این معوقات شد.

وی متذکرشد: از شهردار رشت می‌خواهیم تا این معوقات پرداخت نشده جلوی پرداختیهای دیگر را بگیرند و از مدیران مناطق شهرداری هم می‌خواهیم تا تلاش بیشتری کنند تا نخستین پرداختی آنها حقوق پاکبانان و کارگران فضای سبز باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر همچنین با بیان اینکه مرکز دفن زباله‌ی سراوان وضعیت نامناسب و بحرانی دارد، گفت: شیرابه‌های زباله‌های لندفیل سراوان، آسیبهای جدی به محیط زیست و سلامتی شهروندان وارد می‌کند به همین دلیل باید همگان کمک کنند تا اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

شیرزاد همچنین تاکید کرد:با افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی درست ما می‌توانیم کاهش تولید زباله را در شهر دنبال کنیم همچنین موضوع تفکیک زباله از مبدا را با آموزش شهروندان جدیتر دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش از دوران کودکی تأثیرگذار می‌شود، گفت: من ضمن تاکید بر موضوع آموزش امیدواریم سازمان مدیریت پسماندها ردیفی مشخص برای این موضوع در بودجه‌ی خود لحاظ کند ضمن اینکه آموزشهابایستی در مهدکودکها و مدارس در دستور کار قرار گیرد.

شیرزاد همچنین تاکید کرد: با افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی درست ما می‌توانیم کاهش تولید زباله را در شهر دنبال کنیم همچنین موضوع تفکیک زباله از مبدا را با آموزش شهروندان جدیتری دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش از دوران کودکی تأثیرگذار می‌شود، گفت: من ضمن تاکیدبر موضوع آموزش امیدواریم سازمان مدیریت پسماندها ردیفی مشخص برای این موضوع در بودجه‌ی خود لحاظ کند ضمن اینکه آموزش‌هابایستی در مهدکودکها و مدارس در دستور کار قرار گیرد.

شیرزاد همچنین از راه‌اندازی تالار گفتمان شهر سالم در کمپ عینک خبر داد و گفت: این تالار «هفته‌ی‌ سلامت» امسال به بهره‌برداری رساندیم و افتتاح این تالار می‌تواند گامی مهم برای توسعه‌ی پایدار شهر باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر به حق‌نظارت سازمانها از جمله سازمان مدیریت پسماندها اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سازمان پسماندها بایستی کانکس‌هایی که در شهربرای جمع‌آوری پسماند خشک وجود دارد را افزایش دهد از پرداخت هدایا و بسته‌های تشویقی آموزشی به شهروندان در این کانکس‌ها خبر داد./ایسنا