معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان به طرح رتبه بندی فرهنگیان خبر داد و گفت: ایجاد تحول درسی یکی از ضروریات آموزش و پرورش است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،قاسم احمدی لاشکی در مراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ساختار آموزش و پرورش به گونه‌ای است که اشتباهات افراد در آن کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک دهه از ابلاغ سند تحول بنیادین گذشته اما تاکنون جز سخنرانی‌ها و نشست‌ها، نیروی انسانی تربیت نکردیم، افزود: هنوز تحول در نیروی انسانی صورت نگرفته و تمام توانمان را برای معلم نگذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن سند تحول بنیادین نیازمند اولویت قرار دادن آموزش و کشور است، ادامه داد: معلم مهمترین رکن آموزش است و اگر به انتظارات به حق آنان مانند اجرای طرح رتبه بندی به خوبی پاسخ ندهیم به اهداف آموزشی خود نمی رسیم.

احمدی لاشکی بیان کرد: اگر معلم درست، متخصص و کاردان تربیت نکنیم و دانشگاه فرهنگیان را در اولویت قرار ندهیم در حوزه توسعه منابع انسانی به موفقیتی دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به کمبود شدید معلم در دهه اخیر تصریح کرد: یکی دیگر از ضروریات حوزه آموزش، ایجاد تحول در برنامه‌های درسی است زیرا محتوای کتب باید مطابق با نیاز جامعه تغییر کند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه تدوین محتوای کتب درسی بر اساس معیارهای شهید سردار سلیمانی برای ماندگار شدن مباحث درسی مهم است، افزود: سنجش و ارزیابی یکی دیگر از حوزه‌هایی است که مورد غفلت واقع شده و در دوران کرونا نیز این موضوع وضعیت بدتری یافته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال آینده معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده است، گفت: مجلس نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان به این عدد اضافه کرد تا اعتبارات رتبه بندی مجموعاً به عدد ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

احمدی لاشکی از اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر به طرح رتبه بندی فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: باید برای همه کارهای خود پیوست آموزشی داشته باشیم و تحقق این امر را از همه مدیران عالی رتبه گیلان انتظار داریم.