رئیس سازمان امور عشایری گفت: امسال یکهزار میلیارد تومان برای تنوع تولیدات عشایر کشور در قالب تسهیلات 4 درصدی اختصاص یافته است.

به گزارش ندای گیلان،کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در نشست شورای عشای بیان کرد: براین اساس هفت نوع فعالیت ازجمله تولید گوشت، صنایع دستی، گیاهان دارویی و گردشگری برای جامعه عشایری کشور تعریف شده است.
وی با اشاره به فعالیت دوباره شورای عالی عشایر پس از 10 سال در سال 93 اظهار داشت: این امر بیانگر اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به قشر عشایر است.
قندالی ادامه داد: تولید گیاهان صنعتی و دارویی با فرآورده بالا یکی از عمده کارهای عشایر کشور در زمان کنونی است.
وی با بیان اینکه کشور با تغییرات اقلیمی شدیدی مواجه است ، گفت: بهره برداری بی رویه عرصه ها جز ضرر دهی ندارد بنابراین باید الزمات لازم را پیش بینی کرد.
رئیس سازمان امور عشایر بیان کرد: در قانون برنامه ششم طی 6 بند از واژه عشایر استفاده شده و ظرفیت خوبی برای فعالیت عشایر دیده شده است.
قندالی ادامه داد: باید جامعه عشایری را در زمینه امور زیربنایی و توسعه ای کمک کرد.
قندالی گفت: سهم سرمایه تشکل ها در صندوق توسعه عشایری در سرفصل مدیریت بحران دیده شده و البرز هم جزو این نگاه قرار گرفته است.
وی افزود: در کل کشور توانمندی های فراوانی در حوزه عشایری وجود دارد و البرز به رغم استانی صنعتی در زمره یکی از استان های غنی محسوب می شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: آموزش ویژه عشایر از مصوبات ویژه دولت بشمار می رود و انتظار می رود اجرای آن در البرز نیز بکار گرفته شود.