نشست مشترک استاندار گیلان ونماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت ،معدن و تجارت در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی استان در تهران برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان محمد علی نجفی  گفت: پارسال سهمیه گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید 470میلیارد تومان بود که با پرداخت 540 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع جز استانهای برتر بود و امسال با توجه به عملکرد خوب استان، این اعتبارات به حدود 900 میلیارد تومان رسیده است

دکتر نجفی گفت : از این تسهیلات 600میلیارد تومان  برای سرمایه در گردش بنگاههای تولیدی و طرحهای نیمه تمام بالای 60 درصد و 290میلیارد تومان  نیز برای بازسازی و نوسازی حدود 450بنگاه  و واحد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تاکنون صاحبان هزار و 157 واحد صنعتی در سامانه بهین یاب برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند گفت : در این نشست وزیر صنعت ،معدن وتجارت دستور داد در صورتیکه گیلان همچون سال گذشته تسهیلات رونق تولید را جذب کند میزان سهمیه در نظر گرفته شده استان افزایش یابد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : از هزار و صد واحد صنعتی در حال ساخت استان حدود 500واحد صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت کار دارند که دکتر شریعتمداری اعلام کردند تا جائیکه اعتبارات و تسهیلات اجازه می دهد در خصوص تکمیل این واحدها مساعدت های لازم را انجام می دهند .

دکتر نجفی کمک به رونق صنعت ابریشم را ازدیگر مباحث مطرح شده در نشست با وزیر صنعت عنوان کرد و گفت : مقرر شد تا گروهی به سرپرستی یکی از معاونین وزیر محترم به گیلان سفر کنند و پس از برگزاری نشستهای کارشناسی و ارائه راه حلهای پیشنهادی نشست نهایی در وزارت صنعت معدن وتجارت برگزار شود