رئیس سازمان مدیریت گیلان گفت:رئیس‌جمهور طی سال‌های ۹۴ و ۹۷ به گیلان سفر کرده که در سفر نخست ۷۹۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۹ پروژه اختصاص‌یافته است، که با توجه به نوسانات ارزی دو برابر بیشتر نسبت به آنچه تصویب‌شده تخصیص‌یافته است.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، در دومین نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان گفت: رئیس‌جمهور طی سال‌های ۹۴ و ۹۷ به گیلان سفر کرده که در سفر نخست ۷۹۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۹ پروژه اختصاص‌یافته است، که با توجه به نوسانات ارزی دو برابر بیشتر نسبت به آنچه تصویب‌شده تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به دستاورد بزرگ دولت از دور نخست سفر رئیس‌جمهور به گیلان افزود: تکمیل راه‌آهن رشت – قزوین بزرگ‌ترین دستاورد دولت در گیلان است گرچه این پروژه در دولت‌های پیشین در گیلان آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی گیلان گفت: پروژه آزادراه رشت – قزوین از جمله پل زیتون، بیمارستان‌های متعدد در استان و تصحیح اراضی ازجمله دستاورد‌های دولت در سفر به استان گیلان است.

محمدی با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های سفر دوم رئیس‌جمهور به گیلان کاملاً منقطع از سفر اول است بیان داشت: بودجه سفر نخست کاملاً مجزا از سفر دوم است.

وی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس‌جمهور ۷۴ پروژه به تصویب رسیده است افزود: بالغ‌بر ۱۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مصوب اختصاص‌یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات در ۱۰ بخش تقسیم می‌شود بیان کرد: بیشتر این پروژه‌ها با ۱۲ طرح مربوط به عمران شهری و روستایی است و کمترین آن در حوزه انرژی با دو عنوان پروژه است.

محمدی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه اجرایی درگیر مصوبات سفر رئیس‌جمهور هستند گفت: تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گیلان پیگیری مدیران واحد‌های استان از وزارت خانه مطبوع، اعلام مشکلات در خصوص جذب اعتبارات و پیگیری برای رفع مشکلات را می‌طلبد.

yjc