معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی،گیلان از اختصاص دو میلیارد و 50 میلیون تومان برای ساماندهي خانه‌های در دست ساخت موزه میراث روستایی این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمود مشیری عصر امروز در نشست اداره کل میراث فرهنگی گیلان افزایش اعتبارات 28 درصدی این نهاد در سال گذشته را در تسریع روند فعالیت‌های گردشگری و زیرساختی تاثیرگذار دانست.
وی اظهار کرد: با اعتبارت مذکور طرح‌های سالم‌سازی سواحل از جمله ساحل چمخاله، سحرخیز محله لاهیجان، بندر کیاشهر و انبارسر آستانه‌اشرفیه ساماندهی شدند.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، ساخت کمپینگ گردشگری املش، صیادلر آستارا و قلعه‌رودخان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های متعددی برای افزایش میزان گردشگران به انجام رسید، تصریح کرد: برای ساماندهی پروژه قروق تالش نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.
مشیری از اختصاص دو میلیارد و 50 میلیون تومان برای آبرسانی، برق‌رسانی، اطفای حریق و خانه‌های در دست ساخت موزه میراث روستایی گیلان خبر داد.
وی با بیان اینکه اقدام‌های توسعه گردشگری گیلان با روندی مطلوب در حال اجرا است، یادآور شد: امیدواریم امسال بودجه مورد نیاز افزایش یابد.
این مسئول اجرای عملیات روشنایی محور سیاهکل‌ ـ دیلمان و جاده آسفالته منطقه نمونه گردشگری کیاکلایه را از جمله اقدام‌ها در سال جاری عنوان کرد.