مدیر بسیج سازندگی صومعه‌سرا با بیان اینکه امسال بالغ بر 2 میلیارد تومان به ناحیه صومعه‌سرا در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است، گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کارمزد۱۶ و ۱۸درصد به متقاضیان این عرصه اعطا می‌شود.

ندای گیلان:بهزاد روانپاک، مدیر بسیج سازندگی صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در صومعه‌سرا با تبریک ماه ضیافت الهی اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای وظیفه ذاتی خود در راستای محرومیت زدایی خارج از برنامه ابلاغی سال، برنامه‌های جانبی را نیز مدیریت و پی‌گیری می‌کند.

وی افزود: سال گذشته بودجه قابل ملاحظه‌ای در سطح شهرستان به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شد وشاهد بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در صومعه‌سرا بودیم.

مدیر بسیج سازندگی صومعه‌سرا با بیان اینکه امسال بالغ بر 2 میلیارد تومان به ناحیه صومعه‌سرا در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است، گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کارمزد۱۶ و ۱۸درصد به متقاضیان این عرصه اعطا می‌شود.

روانپاک تصریح کرد: پرورش آبزیان گرم‌آبی و سردآبی، واحدهای قارچ خوراکی، پرورش دام‌های چندقلوزا و گاومیش، پرورش ماکیان مانند کبک، اردک، غاز، بلدرچین، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، کاشت گیاهان دارویی، کودهای آلی، پرورش زنبور عسل و داربستی کردن باغات از جمله کیوی و سایر محصولات از عرصه‌هایی است که تسهیلات ۱۶درصد اقتصاد مقاومتی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به عرصه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کوچ مانند بسته بندی رب و عصاره آن، ترشی جات و شوری جات فراوری لبنیات، مربا و شربت و صنایع تبدیلی ضایعات کشاورزی برای خوراک دام و طیور تسهیلات اقتصاد مقاومتی با سود هجده درصد داده می‌شود.

مدیر بسیج سازندگی صومعه‌سرا با بیان اینکهاولویت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیجیان و بسیجیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیجیانی که در راستای تسهیل در امر ازدواج و مهاجرت معکوس هستند است.

روانپاک با بیان اینکه میزان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از هفنت میلیون تومان تا حداکثر ۳۰میلیون تومان به هر متقاضی است، افزود: امسال تا کنون ۳۱۷متقاضی دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی ثبت نام کرده‌اند که بر اساس اولویت و نیازسنجی در راستای طرح‌های ابلاغیه پرداخت می‌شود.

وی گفت: اولویت کاری قرارگاه جهاد اقتصادی و مجمع عالی بسیج بر اساس اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی با همکاری ادارات و نهادهای مختلف شهرستان مانند جهاد کشاورزی، شیلات، کمیته امداد، دامپزشکی، و … است.

مدیر بسیج سازندگی صومعه‌سرا با بیان اینکه طرح پیوندهای آسمانی از دیگر طرح‌های اجرایی است که توسط بسیج سازندگی پیگیری می‌شود که از خیرین شهرستان برای تامین جهیزیه نوعروسان بهره می‌بریم، تصریح کرد: با کمک فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا برای 10 زوج جوان این شهرستان جهیزیه تهیه کرده‌اند.