استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار حمایت از مصرف‌کننده، جریان تولید نیز پشتیبانی می‌شود، گفت: از محل منابع استانی و نیز سفر رئیس‌جمهوری به گیلان، اعتباراتی برای حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ در نظر گرفته شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی در دیدار رئیس و اعضای اتحادیه تولیدکنندگان گوشت مرغ گیلان، با تأکید بر لزوم همکاری بانک‌های استان با تولیدکنندگان در خصوص تسهیلات تامین نهاده‌ها و همچنین جوجه ریزی، از حمایت کامل مجموعه مدیریتی استان از این تلاشگران خبر داد و اظهار داشت: گیلان، قطب تولید مرغ در کشور است و در جریان سفر رئیس جمهوری به استان نیز، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پشتیبانی از تولیدکنندگان این عرصه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تداوم حمایت‌ها ازجمله تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان از محل منابع استانی، ادامه داد: در خصوص واردکنندگان نهاده‌ها هم حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.
استاندار گیلان اعتماد متقابل بین دولت و تولیدکنندگان را موضوعی با اهمیت خواند و افزود: هیچ نگرانی برای فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه نباید وجود داشته باشد و نهادهای متولی، در این زمینه مسئولیت دارند.
وی با تصریح اینکه همه باید برای پاسخگویی به دغدغه‌های تولیدکنندگان، بدون وقفه زمانی آماده باشند، گفت: زنجیره تولید نباید دچار معطلی شود و در این خصوص، وظایف مشخص است و همگان باید بدان عمل کنند.
دکتر عباسی حمایت از تولید کننده و مصرف کننده را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها و مردمی کردن اقتصاد که دولت سیزدهم برای اجرای صحیح آن آبرو گذاشته، باید با مشارکت فعال همه دستگاه‌ها ازجمله نهادهای نظارتی به منصه ظهور برسد.
نماینده عالی دولت در استان تنظیم بازار مصرف که با همکاری اثربخش مردم گیلان انجام شد، را مورد اشاره قرار داد و افزود: بین توزیع، عرضه‌ و تقاضا، تعادل برقرار شده است.
وی انجام پیش‌بینی‌های لازم در حوزه مصرف و برقراری توازن در بازار را از وظایف نهادهای مسئول در این بخش دانست و ادامه داد: کارگروه‌های مربوطه ، با در نظر داشتن منافع تولیدکننده و نیز جلب رضایت مصرف‌کنندگان، فعالانه‌تر وارد عمل شوند.
استاندار گیلان به انجام پیش‌بینی‌های لازم برای در دسترس بودن اقلام مورد نیاز مردم نیز اشاره و اضافه کرد: فضای روانی جامعه نباید مخدوش گردد.
در این جلسه که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل صمت گیلان نیز حضور داشتند؛ تولیدکنندگان مرغ استان دیدگاه‌ها خود در زمینه فراهم‌سازی تسهیل در تولید گوشت مرغ و حمایت از زنجیره تولید را بیان داشتند.