ندای گیلان:به نقل از روابط عمومی سازمان چای، محمدولی روزبهان در گردهمایی ناظران خرید و مالی سازمان چای کشور با تاکید بر رعایت تقوای الهی و امانت‌داری از سوی ناظران خرید برگ سبز چای، اظهار داشت: ناظران امانت‌دار دولت و کشاورزان هستند. وی افزود: در سال 93 با اقداماتی که  توسط دولت تدبیر و امید […]

ندای گیلان:به نقل از روابط عمومی سازمان چای، محمدولی روزبهان در گردهمایی ناظران خرید و مالی سازمان چای کشور با تاکید بر رعایت تقوای الهی و امانت‌داری از سوی ناظران خرید برگ سبز چای، اظهار داشت: ناظران امانت‌دار دولت و کشاورزان هستند.

وی افزود: در سال 93 با اقداماتی که  توسط دولت تدبیر و امید وحمایت همه مسئولان در زمینه  چای انجام شد شرایط بسیار مناسبی به وجودآمده و شاهد رونق دوباره صنعت چای هستیم.

رئیس سازمان چای کشور اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در اسفندماه سال گذشته و افزایش 21 درصدی آن نسبت به سال زراعی 93، پرداخت تسهیلات به‌زراعی و اجرای موفقیت‌آمیز طرح به‌زراعی و تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور با اعتبار حدود 40 میلیارد تومانی و مشارکت 25هزار و 500 نفر از کشاورزان چایکار در عضویت آن از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت از صنعت چای کشور دانست.

روزبهان با بیان اینکه هر اقدامی برای تقویت اقتصاد کشور، جهاد در راه خداست، تصریح کرد: فعالان صنعت چای به  اقتصاد استان و کشور خدمت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال بنام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده، دولت تدبیر و امید با تدابیر خوبی که اندیشید شرایط چای نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و خبرهای بسیار خوشی از جمله  آبادکردن 2 هزار هکتار از باغات چای رها شده سالهای گذشته و ورود به چرخه دوباره  تولید است و قطعا شرایط نسبت به سالهای گذشته تغییر محسوسی کرده و امید کشاورزان چایکار و تولیدکنندگان بیشتر شده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: وقتی ما معتقدیم چای ما صد در صد کیفی، عاری از هرگونه سم  و همچنین ارگانیک است و سایر کشورها  نیز دنبال چای سالم هستند از همین رو باید نه فقط برای داخل کشور بلکه زمینه تامین چای مصرفی سایر کشورها و در واقع صادرات را نیز فراهم کنیم.