مدیر عامل سازمان اتکا گفت: با توجه به سابقه کاری سازمان اتکا بیشتر به دنبال حفظ منافع ملی هستیم تا کسب درآمد، بنابراین احیای جنگل در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ندای گیلان:محمدمهدی کربلایی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از هتل سه ستاره «هدهد» بخش اسالم این شهرستان اظهار کرد: زمینه‌های خوبی برای فعالیت با توجه به ظرفیت گیلان در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان اتکا به تازگی به گیلان ورود کرده است، افزود: یکی از زمینه‌های فعالیت در حوزه گردشگری بوده و این استان از مواهب طبیعی و جذاب و بکر برخوردار است.

مدیر عامل سازمان اتکا با اشاره به اینکه در افق 1404 به صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای شده است، گفت: با ظرفیتی که در گیلان وجود دارد و توانمندی که در سازمان اتکا است می‌توانیم گام‌هایی را در این راستا برداریم

وی افتتاح هتل 3 ستاره هدهد اسالم تالش را گامی مهم در راستای توسعه گردشگری دانست و تصریح کرد: هدف ما گردشگری سالم و با فرهنگ اسلامی است.

کربلایی شرکت مسافرتی پرواز هدهد را یکی از شرکت‌های خدماتی دانست که در سازمان اتکا فعالیت دارد و گفت: مدیریت این شرکت و هتل مذکور با بانوان است که نشان می‌دهد توانایی بسیار خوبی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار شهرستان تالش یادآور شد: از ظرفیت‌های گیلان به طور شایسته بهره‌برداری نشده و تنها جنگل‌های آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته که دولت در تصمیمات اخیر خود در زمینه حفظ و کنترل جنگل‌ها بهتر عمل کرده است.

این مسئول فعالیت کار شرکت شفارود را بهره‌برداری و احیای جنگل دانست و یادآور شد: با توجه به سابقه کاری سازمان اتکا بیشتر به دنبال حفظ منافع ملی هستیم تا کسب درآمد، بنابراین احیای جنگل در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق قرارداد با سازمان جنگل‌ها و مراتع به دلیل اینکه بهره‌برداری از چوب مقداری کاهش پیدا کرده تصمیم گرفتیم راهبردی تعریف شود و شرکت شفارود را چند منظوره کنیم و ببینیم از چه ظرفیت‌های دیگری می‌توانیم استفاده کنیم.

کربلایی افتتاح صنعت سلولوزی را یکی از اقدام‌ها عنوان کرد و افزود: این کارخانه فرآوری چوب را انجام می‌دهد و اعتقاد داریم باید حداکثر استفاده از حداقل چوبی که در حال بهره‌برداری است را انجام دهیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز کارخانه بسته‌بندی آب معدنی با عنوان شفانوش به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: محل این کارخانه در دل جنگل‌های تحت مدیریت شرکت شفارود بوده که بخشی از اراضی آن در اختیار بخش‌خصوصی است و چشمه خوب و مناسبی وجود داشت که با مشارکت بخش‌خصوصی از این منبع ارزشمند با راه‌اندازی آب معدنی افتتاح شد.

مدیر عامل سازمان اتکا با تصریح بر اینکه برای کارخانه آب معدنی مذکور تاکنون بالغ بر 50 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: فاز نخست آن امروز راه‌اندازی شده و دو فاز دیگر با در نظر گرفتن زیر 10 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره اینکه در فاز نخست آن حدود 15 نفر مشغول به‌کار شدند، خاطرنشان کرد: با افتتاح فازهای بعدی کارخانه آب معدنی حدود 50 نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

کربلایی خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت‌های داخلی کشور به درستی استفاده شود نیازی به خارج نداریم و منابع ما هدر نمی‌رود.