احمد ریاضت‌بخش به عنوان رئیس جدید اداره راه و شهرسازی شهرستان شفت معرفی شد.

به گزارش نداي گيلان، محمدرضا محسنی در جلسه معارفه رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: با وجود تحریم و تنگناهای اقتصادی عمران و آبادی در کشور متوقف نشد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه بودجه کشور بر اساس فروش نفت خام طرح ریزی می‌شود، افزود: دولت با وجود نوسان شدید قیمت نفت و دشمنی های آمریکا و عربستان در به راه انداختن جنگ نفت  در حوزه شهرسازی و راهسازی اهتمام ویژه داشت.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه امسال 23 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان تعریف شده است افزود: دولت پیشانی نظام است و فارغ از همه گرایش های سیاسی خدمات دولت که همان خدمات نطام است باید گفته شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد امور باید از ظرفیت‌های ادارت شهرستان استفاده کرد، افزود: مدیر باید شجاع و قدرت خطرپذیری داشته باشد.

فرماندار شفت با بیان اینکه اگر امکانات و اعتبار باشد مدیریت آسان است، افزود: روزمرگی آفت مدیریت است و مدیران باید با سیاست های نظام و دولت  همراه باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده تصادفات در شفت در جاده های برون شهری اتفاق می افتد افزود: در سال های گذشته به دلایل مختلف از ظرفیت اداره راه و شهرسازی این شهرستان برای کاهش حوادث جاده ای به خوبی استفاده نشده است.

محسنی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 14 هکتار آببندان در ملاسرای شفت بدون داشتن هیچ اعتبار ریالی در 34 روز از سنبل آبی پاکسازی شد افزود: اینگونه کارها در راستای اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت های درونی است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم شفت خود را از اذهان به زبان ها و قلم ها رسانده است تصریح کرد :  ساماندهی ورودی شهرستان و بهسازی راه شفت-ملاسرا و پیگیری راه ارتباطی این شهرستان به استان زنجان از مهمترین مطالبات مردم این منطقه است.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه با بیان اینکه به همه مشکلات اقتصادی کشور واقف هستیم خاطرنشان کرد : انتظار نگاهی برنامه محور و ویژه به این شهرستان داریم .

وی با اشاره به اینکه ورودی شفت گویای هویت این شهرستان به گردشگران نیست تصریح کرد: وجود دوربرگردان در پسیخان زمان خدمات رسانی در مواقع بحران و حوادث را بالا می برد .

محسنی در ادامه این بخش به مسوولین راه و شهرسازی پیشنهاد داد در سه راه شفت یک میدان بیضوی احداث شود .

وی با اشاره به پیگیری های حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات عمرانی افزود: ایشان در خصوص مشکلات حوزه راه و برق با وزرای مربوط مکاتبه داشته اند.

محمدرضا نازک کار مدیر توسعه راه  اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به اینکه فعالیت های اداره راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای از یکدیگر تفکیک شده است افزود : شرح وظایف این ادارت در حوزه راه متفاوت و در سایر حوزه شبیه به گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات مسیر جاده شفت-زنجان تا کیلومتر 15 زنجان انجام شده‌است، اظهار کرد: در فاز 2 این پروژه و بعد از منطقه خرمکش  مناطق حفاظت شده زیست محیطی وجود دارد که طرح انحراف این جاده به سمت دیگر مطرح شد که عملا به دلیل نزدیک شدن  به مسیر منجیل و طارم توجیهی برای آن وجود نداشت.

نازک کار در ادامه سخنان خود افزود : مشکلات زیست محیطی،  تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی سبب شد فاز یک این پروژه یعنی مسیر ملاسرا تا شفت در اولویت قرار  بگیرد.

وی با بیان اینکه عرض این راه 45 متر است، افزود: اگر در گذشته عرض 35 متر از ملاسرا تا شفت آزادسازی می‌شد، عملیات عمرانی این راه شتاب بیشتری می‌گرفت و امروز بخش اعظم اعتبارات به جای آزادسازی صرف انجام پروژه می شد.

درپایان این جلسه احمدریاضت بخش به عنوان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شفت معرفی شد. وی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و مهندس عمران است و 26 سال سابقه کار دارد.