اعضای شورای اسلامی شهر رشت به اتفاق شهردار در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان حضور یافتند.

به گزارش ندای گیلان از رشت ، در این جلسه احمد رمضانپور نرگسی، عضو شورای اسلامی شهر رشت هفته دولت را فرصت مناسبی دانست تا به برکت خون شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای انقلاب اسلامی خدمتگذاران نظام در این ایام، گزارشی جامع از فعالیتها و خدمات خود را به مردم ارائه دهند.

وی با گرامیداشت ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان ابراز امیدواری نمود تا به برکت خون این شهدا کشور ایران از شر نظام سلطه رهایی یابد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به محرومیت دیرینه گیلان در پس سرسبزی ظاهری خود تصریح کرد: محرومیت گیلان بیش از آنکه نشانگر عدم تلاش مدیران گذشته باشد به علت فقدان یک نقشه راه عملیاتی و کاربردی در کشور است که مبین نحوه حرکت هر استان در مسیر توسعه پایدار باشد. متاسفانه در حوزه سیاست گذاری کشوری، گیلان در سالیان متوالی هیچ نیروی اجرایی در بدنه دولت برای تاثیرگذاری در تصمیمات کشوری نداشته و این نقطه ضعف در شرایطی است که تصمیمات کشوری بیشتر بر پایه اشخاص و یا طیف ها اتخاذ می گردد. لیکن اکنون پس از سالها انباشت مطالبات در گیلان و عقب ماندگی ها، دکتر نوبخت را در بدنه دولت داریم که به دلیل تنها بودن فشار زیادی هم بر روی ایشان وارد می‌شود و باید با همه توان از این ظرفیت حمایت و استفاده شود.

احمد رمضانپور با تاکید بر تاثیر مثبت حمل و نقل ریلی بر محرومیت زدایی شهر رشت بیان نمود: نحوه کار در حمل و نقل ریلی متفاوت می باشد. مترو، منوریل و تراموا هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند. بر اساس بررسی هایی که مشاوران و صاحب نظران دارند، مترو را در شرایط فعلی مناسب شهر رشت ندانستند.

وی با اشاره به بازدید از پروژه مترو مشهد و تهران افزود: صاحب نظران این صنعت معتقدند که خط LRT را می توان حداکثر در عمق ۹ متری و حتی روی زمین اجرایی نمود و در مشهد نیز در عمق ۶ متری اجرا شد. اما در مترو عمق اجرای پروژه حداقل ۲۰ متر و در تهران در برخی مناطق مانند تجریش به ۶۳ متر و در مشهد به ۴۳ متر نیز رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت این پروژه را یک فرصت مناسب برای توسعه شهری دانست و افزود: شورای شهر، نمایندگان و افراد دلسوز در این راه کمک حال بودند و موفق شدند تا برای این پروژه ردیفی در بودجه کشور مشخص و مصوب نمایند. باید از فرصت به وجود آمده در بودجه بهترین استفاده را برای شهر و حتی استان گیلان به وجود بیاوریم تا در آینده به نتیجه ایده آل مد نظر اهل فن برسیم.