استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بر حل مشکل تردد کامیون‌داران در پایانه مرزی آستارا و تسریع در احداث پایانه مرزی جدید در این شهرستان مرزی تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی با داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، پیرامون پیگیری تکمیل پروژه‌های حوزه راهداری و همچنین آخرین وضعیت پایانه مرزی آستارا و احداث پایانه مرزی در گیلان دیدار کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در این دیدار با بیان اینکه توجه به افزایش صادرات غیر نفتی مستلزم داشتن امکانات در پایانه مرزی در تمامی استان‌های کشور است، اظهار کرد: گیلان به واسطه همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اتحادیه اوراسیا یکی از مهم‌‌ترین استان‌های کشور در خصوص صادرات محصولات غیر نفتی است.

عباسی پایانه مرزی آستارا را یکی از با اهمیت‌ترین پایانه‌های مرزی کشور دانست و گفت: پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه‌های مهم ترانزیت کالا در کشور است که نقش مهمی در توسعه صادرات گیلان‌ و کشور دارد.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۶۰ درصدی ترانزیت کالاهای غیر نفتی در گیلان، بیان کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم توسعه صادرات محصولات غیر نفتی بوده و درهمین راستا در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰‌ با افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت کالا در گیلان مواجه شدیم.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به احداث پایانه مرزی در گیلان و توسعه پایانه مرزی آستارا افزود: در چند ماه گذشته شاهد کندی تردد کامیون‌های باری در پایانه مرزی آستارا بودیم که در حوزه صادرات مشکلاتی را برای استان ایجاد کرد، از این رو احداث پل مرزی آستارا، پایانه مرزی و توسعه پایانه مرزی آستارا می‌تواند نقش مهمی را در افزایش صادرات کالا در گیلان ایفا کند.

عباسی با بیان اینکه گیلان و شهرستان آستارا در حوزه ترانزیت کالا نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد، تصریح کرد: گیلان و شهرستان آستارا به واسطه موقعیت جغرافیایی و استراتژیک از مزیت های بسیاری در حوزه ترانزیت زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است که برای منافع ملی بسیار حائز اهمیت می باشد اما نیاز است تا متناسب با این ویژگی ها  مردم استان نیز از آن بیشتر برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اهتمام در تسریع در احداث پایانه جدید مرزی در پنج کیلومتری پل مرزی آستارا، گفت: پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه‌های اصلی کشور با کشور آذربایجان است، لذا احداث پایانه جدید مرزی باید تسریع یابد زیرا در این صورت بخش اعظمی از مشکلات کامیون‌داران برطرف می‌شود.