ندای گیلان:محمدحسین واثق‌کارگرنیا در رشت با اشاره به احداث بازارچه‌های موقت برای برطرف شدن مشکلات دست‌فروشان این شهر اظهار کرد: بنده در کارگروه  ساماندهی دست‌فروشان هستم و از مشکلات آنها اطلاع دارم و موافق احداث بازارچه‌های موقت خصوصی هستم. وی با بیان اینکه احداث بازارچه‌های موقت خصوصی می‌تواند تا حدودی در برطرف شدن مشکلات دست‌فروشان شهر […]

ندای گیلان:محمدحسین واثق‌کارگرنیا در رشت با اشاره به احداث بازارچه‌های موقت برای برطرف شدن مشکلات دست‌فروشان این شهر اظهار کرد: بنده در کارگروه  ساماندهی دست‌فروشان هستم و از مشکلات آنها اطلاع دارم و موافق احداث بازارچه‌های موقت خصوصی هستم.

وی با بیان اینکه احداث بازارچه‌های موقت خصوصی می‌تواند تا حدودی در برطرف شدن مشکلات دست‌فروشان شهر رشت مثمرثمر باشد، افزود: با توجه به مشکلات مالی شهرداری رشت، شرایط خرید زمین برای ساماندهی دست‌فروشان امکان‌پذیر نبود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری رشت با دعوت از بخش خصوصی اقدام به احداث بازارچه‌های موقت خصوصی کرده و قرار شده که 70 درصد غرفه‌های بازارچه در اختیار دست‌فروشان قرار گیرد.

وی با اشاره به احداث دو بازارچه خصوصی در رشت تصریح کرد: یک بازارچه خصوصی در منطقه لاکان و دیگری در خیابان ضیابری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

واثق‌کارگرنیا با ابراز گلایه از نحوه فعالیت بازارچه «ایلیا» در بلوار آیت‌الله ضیابری رشت، خاطرنشان کرد: قرار بود این بازارچه به صورت غرفه در اختیار دست‌فروشان قرار گیرد اما بازارچه ایلیا به صورت فروشگاه واگذار شده و دست‌فروشان حضور کم‌رنگی در آن بازارچه دارند.

وی با اشاره به اینکه بیکاری در رشت، دست‌فروشی را به یک معضل تبدیل کرده است، متذکر شد: با وجود اینکه از مواهب طبیعی برخوردار هستیم درباره اشتغال‌زایی در شهر رشت بسیار فقیر بوده و مردم بیشتر از شغل‌های کاذب مانند دست‌فروشی امرار معاش می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره تصویب شیوه‌نامه احداث بازارچه‌های موقت خصوصی، متذکر شد: شیوه‌نامه احداث بازارچه‌های موقت خصوصی در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر رشت مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در کمیسیون‌های شورا مصوب شد که 70 درصد غرفه‌های بازارچه‌های موقت رشت در اختیار شهرداری قرار گیرد تا افرادی که دست‌فروش هستند در این غرفه‌ها ساماندهی شوند.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه مصوبه مذکور باید در صحن شورا مطرح شود، خاطرنشان کرد: در صورت موافقت اعضای شورای شهر رشت با مصوبه مذکور، اجرایی می‌شود.