شهردار بندر انزلی با بیان اینکه پناهگاه ویژه نگهداری سگ‌های بلاصاحب برای اولین بار در گیلان افتتاح شده است، تاکید کرد: قطعا در شروع پروژه نواقصی وجود دارد ولی ما برای ادامه کار به نظرات و کمک های مردم و سازمان های مردم نهاد نیاز داریم.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،حسن پور قربان در آیین افتتاح اولین پناهگاه نگهداری سگ‌های بلاصاحب در گیلان با بیان اینکه متاسفانه در سالیان اخیر در انزلی شاهد رشد جمعیت سگ‌های بلا صاحب هستیم، اظهار داشت: طبق آماری که از سمن ها به ما داده شده حدود ۲۷۰۰ سگ بدون صاحب در شهرستان وجود دارد.

پورقربان همچنین گفت: این اقدام پاسخی به دغدغه و انتظارات به حق مردم فهمیم شهرستان بندرانزلی بود و خوشحالیم که بالاخره به رغم مخالفت های اداره محیط زیست و دیگر نهادهای مسئول، این پناهگاه با کمک جناب فرماندار و دادستان محترم و همچنین اداره منابع طبیعی در سنگاچین به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به مصوبه آبان ۹۷ شورای اسلامی شهر نیز اشاره و تصریح کرد: این زمین به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع بوده که در فاز نخست آن، ۲۵ غرفه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر با سازه‌های سبک احداث شده است‌. شهردار بندرانزلی همچنین افزود: چندین کانکس یخچالی برای نگهداری غذا، دارو و واکسن های لازم تهیه و در محل پناهگاه مستقر شده است.

پورقربان با بیان اینکه این اتفاق برای اولین بار در گیلان افتاده است، تاکید کرد: قطعا در شروع پروژه نواقصی وجود دارد ولی ما برای ادامه کار به نظرات و کمک های مردم و سازمان های مردم نهاد نیاز داریم.

وی در پایان انتظارات خود را نیز از نهاد های مسئول مطرح و افزود: از دامپزشکی انتظار می‌رود در تهیه غذا و تهیه دارو و دیگر شرایط و امکانات لازم یاری‌گر شهرداری بوده و محیط زیست نیز مانع تخریب زیستگاه شود تا شرایط به صورت طبیعی باقی بماند.

گفتنی است اولین پناهگاه نگهداری سگ های بلاصاحب با هدف کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان از جمله هاری، کیست هیداتیک و همچنین ایجاد امنیت روانی و فراهم سازی محیطی امن در شهر و ساحل برای گردشگران و شهروندان ایجاد شده است.