سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس طرح ویژه‌ای برای ساماندهی رمزارزها در دستور کار دارد.

به گزارش ندای گیلان،غلامرضا مرحبا در گفت‌وگویی، در مورد اقدامات مجلس برای ساماندهی رمزارزها اظهار داشت: طرح ساماندهی رمزارزها به جهت ساماندهی حوزه رمز ارز در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفته و کارگروه مربوطه در حال بررسی طرح است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این طرح در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی به صحن کمیسیون و در صورت تصویب به صحن مجلس خواهد آمد گفت: چنانچه مابقی مراحل تصویب این قانون با موفقیت طی شود قانون ویژه‌ای برای ساماندهی رمزارزها خواهیم داشت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس درباره پیگیری مجمع برای برون‌رفت حوزه صنعت استان گیلان از رکود خاطرنشان کرد: کارخانجات بزرگ استان و کارخانجات بزرگی در رشت مانند کارخانه پوشش و رشت الکتریک طی یک واگذاری نادرست سال‌ها تعطیل بودند.

مرحبا با اشاره به اینکه در این زمان نمایندگان با مطالبه‌گری برای حل مشکل به میدان آمدند ابراز داشت: آقای رییسی زمانی که در جایگاه ریاست قوه قضاییه بودند در سفر استانی خود به استان گیلان موضوع صنعت گیلان و رکورد کارخانجات را مورد توجه قرار دادند.

وی با بیان اینکه طلیعه اتفاقات خوب این مطالبه‌گری را می‌بینیم افزود: در حوزه صنعت گیلان دچار عقب‌ماندگی تاریخی شده‌ایم و صنایع استان که در سطح ملی حائز اهمیت بودند به تعطیلی کشانده شدند و صنایع فعال نیز یا از نظر تأمین مالی و یا تکنولوژی دچار مشکل هستند.

نماینده مردم آستارا در مجلس  با تأکید بر اینکه باید یک حرکتی برای برون‌رفت صنعت گیلان از حالت رکورد ایجاد شود و همه برای رفع مشکل کمک کنند اظهار داشت: نمایندگان گیلان در مجلس بخشی از اجزای این سیستم کمک‌‌کننده بوده و برای رفع مشکل در تلاش هستند.

مرحبا گفت: بخش‌های اجرایی کشور، استانداری و ادارات ذی‌ربط باید برای رفع رکورد از صنعت گیلان همراهی داشته باشند و نمایندگان نیز قطعاً پشتیبانی لازم را خواهند داشت تا بتوانیم صنایع راکد را دوباره فعال کرده و به واحدهایی که نیاز به تأمین مالی و فناوری دارند کمک کنیم.

 

  • منبع خبر : تسنیم