مدیرکل بیمه سلامت گیلان از اجرای 100 درصد طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: علی اکبری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت در کشور و گیلان، گزارشی از چگونگی اقدام به اجرای طرح نظام سلامت را ارائه کرد.
وی با بیان اینکه پوشش همگانی بیمه سلامت از سال گذشته اجرایی شد، تصریح کرد: اجرای این طرح پس از 20 سال از اقدام‌های مهم دولت تدبیر و امید بوده است.
مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب بودجه سلامت به گونه‌ای نبود که کسی قادر به انجام آن باشد، گفت: پیش از اجرای این طرح بیماران و پزشکان از خدمات درمانی ناراضی بودند اما پس از اجرای طرح سلامت همگانی در دولت روحانی رضایت‌مندی مردم و پزشکان افزایش یافته و اکنون بیش از 85 درصد مردم گیلان راضی هستند.
وی کاهش هزینه‌های درمان را از ویژگی‌های طرح مذکور عنوان کرد و ادامه داد: سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری در دستور کار دولت قرار گرفت و با اجرای طرح نظام سلامت اکنون مردم شهر و روستا زیر 10 درصد حق درمان پرداخت می‌کنند.
اکبری اجرای طرح بیمه همگانی در گیلان را موفقیت‌آمیز خواند و یادآور شد: تاکنون 270 هزار نفر در طرح همگانی بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و برای 251 هزار نفر دفترچه بیمه صادر شده است.
وی اجرای طرح پزشک خانواده را از دیگر اقدام‌های مهم دولت در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر 100 درصد اجرایی شده است.
این مسئول اضافه کرد: در گیلان 830 هزار نفر زیرپوشش پزشک خانواده هستند و 261 پزشک خانواده در 172 مرکز درمانی استان استقرار دارند.
وی تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران را از ویژگی‌های طرح پزشک خانواده دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل این پرونده‌ها بیماران می‌توانند به‌راحتی بیماری خود را با پزشک متخصص درمیان بگذارند و مورد مداوا قرار گیرند.