مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد: با اجرا و تکمیل طرح کاهش آلودگی رودخانه های شهری که شامل ۱۰ پروژه می‌باشد، از ورود بیش از ۶۶۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود جلوگیری بعمل می آید.

به گزارش ندای گیلان،سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان  با عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار  اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این شرکت در سال ۱۳۷۱ تا سال ۹۶ جمعیت تحت پوشش این شرکت از ۵۳۳ هزار به یک میلیون و ۷۶۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: همچنین تعداد مشترکین از ابتدا تا به حال، از  ۳۳ هزار نفر به ۴۶۵ هزار افزایش یافته که این ارتقا را در بخش خانگی اتفاق افتاده است.

حسینی در ادامه در رابطه با تصفیه خانه های موجود در استان گفت: از ابتدای تاسیس شرکت تا به حال از ۲ تصفیه خانه به ۱۳ تصفیه خانه ارتقا داشتیم که حجم تولید آب آن از ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه به ۴۸۷۱ لیتر افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: در حال حاضر وضعیت فعلی منابع تولید آب ۶۳ درصد از آب منابع سطحی می‌باشد و همچنین از تصفیه خانه های سد بیجار و رودخانه بهارستان تامین آب داریم.

حسینی در رابطه با کاهش آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود شهر رشت گفت: با اجرا و تکمیل طرح کاهش آلودگی رودخانه های شهری که شامل ۱۰ پروژه می‌باشد، از ورود بیش از ۶۶۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود جلوگیری بعمل می آید که این مقدار تقریبا معادل ۵۰ درصد فاضلاب شهر رشت می‌باشد.

وی در رابطه با یکی از اهداف مهم شرکت آبفا گفت: یکی از اهداف مهم ما در تامین رینگ آب بخش شهر رشت است که قرار داد بخش اول آن نهایی شده است و در صدد پایان رساندن قرار داد بخش دوم آن هستیم که طبق این قرار داد منبع هوایی دو نقطه شهر به یکدیگر متصل خواهند شد.

مدیرعامل آبفای گیلان تصریح کرد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲، به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی برای بروز هرگونه حوادث، خرابی و قطعی است.

حسینی در پایان در رابطه با جایگاه والای مقام خبرنگار و رسانه اظهار داشت: تمام تلاش های من و همکارانم با انعکاس خبر خبرنگار، نتیجه خواهد داد.