سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:به منظور تقویت شبکه و افزایش ضریب پایداری انرژی برق پروژه های مختلفی در آستانه اشرفیه، لشت نشا، انزلی، لوشان، هشتپر، تولم شهر، آستارا و رشت با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

به گزارش ندای گیلان،سرپرست شرکت برق منطقه گیلان  رسالت این شرکت را انتقال انرژی از مبادی تولید و نیروگاه ها توسط خطوط انتقال و تحویل آن به شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد و گفت: تعداد ۷۰ پست و ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر مدار توزیع برق در استان داریم.

بهمن داراب زاده به وجود ۷ مشترک بزرگ انرژی برق در گیلان اشاره کرد و افزود: تمام تلاش کارکنان برق منطقه ای، تحویل برق پایدار به مردم است.

وی ادامه داد: معتقدیم در برخی موارد کاستی هایی وجود دارد و تمام تلاش ما برطرف کردن کاستی ها در تحویل انرژی برق پایدار به مردم است.

این مسئول، با بیان اینکه شرکت برق منطقه  ای گیلان جزو شرکت های برتر در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: ۲۸۰۰ هزار مگاوات برق در گیلان تولید می شود ضمن اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و سختی های کار، توانستیم توفیقاتی را کسب کنیم.

سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان به نزدیک شدن به فصل تابستان و روزهای گرم سال اشاره کرد و یادآور شد: سوم شهریورماه سال گذشته، اوج مصرف یک هزار و ۸۴۲ مگاوات برق در استان اتفاق افتاد که بی سابقه بوده است.

داراب زاده با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تامین انرژی برق مصرفی مردم، بیان کرد: به منظور تقویت شبکه و افزایش ضریب پایداری انرژی برق پروژه های مختلفی در آستانه اشرفیه، لشت نشا، انزلی، لوشان، هشتپر، تولم شهر، آستارا و رشت با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی، خواستار توصیه مردم به مصرف بهینه انرژی برق توسط ائمه جمعه و جماعات در منابر و مجالس شد و گفت: تبیین مدیریت مصرف انرژی برق برای مردم بسیار مهم است.

سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان اضافه کرد: بحث کم مصرف کردن نیست بلکه استفاده به جا و درست مصرف انرِژی مهم است به طوری که جلوی دورریز برق گرفته شود.

داراب زاده، اوج مصرف انرژی برق را از اواسط تیرماه تا اواخر مردادماه دانست و بیان کرد: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت اوج مصرف برق داریم و با روش های بسیار ساده می توانیم مصرف را به حداقل برسانیم تا دچار خاموشی نشویم.