گشت مشترک و پایش رودخانه سفیدرود توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان و سرمحیط بانی سراوان رشت و نیروی انتظامی انجام شد

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد تقی تقی زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت ؛ در اجرای طرح مستمر پایش رودخانه سفیدرود ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست  گیلان و سرمحیط بانی سراوان به همراه مامورین نیروی انتظامی گیلان، برنامه گشت مشترک یک روزه ای را اجرا کردند.

وی اضافه کرد: به جهت جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و غیر اصولی از رودخانه سفیدرود و حاشیه آن و ایجاد کندکاوها و تغییر کاربری، زمین های مجاور این مناطق بطور مستمر تحت کنترل و پایش بوده و متخلفان با شدت و حدت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند .
به گفته تقی زاده ؛ در این ماموریت مشترک در محدوده قاضیان ماموران به چند نفر متخلف حین برداشت شن و ماسه برخورد کردند که با واکنش بموقع ، ادوات جرم آنان شامل یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه بیل مکانیکی توقیف ، همچنین یک واحد معدنی که در هنگام عملیات برداشت به مفاد مجوز محیط زیست بدرستی عمل نمی کرد با هماهنگی لازم تعطیل و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در خاتمه عنوان کرد: گشت های مشترک دوره ای به منظور حفاظت هرچه بیشتر و بهتر از وضعیت اکولوژیکی و مورفولوژیکی رودخانه بوده و از هرگونه دخل و تصرف و تخریب محیط زیست و زیستگاه جانوران و آبزیان ممانعت بعمل می آید.
رودخانه سفیدرود از لحاظ مهاجرت و زاد و ولد آبزیان بخصوص گونه های ماهیان خاویاری و گونه های ماهیان استخوانی از رودخانه های منحصربه فرد در حوزه جنوبی دریای خزر است.