اجرای کنسرت های موسیقی و نمایش طنز در گیلان، با توجه به درگذشت آیت الله امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه و اعلام عزای عمومی در استان، به تعویق افتاد.

ندای گیلان:اجرای کنسرت های موسیقی و نمایش طنز در گیلان، با توجه به درگذشت آیت الله امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه و اعلام عزای عمومی در استان، به تعویق افتاد.

طبق اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به اعلام عزای عمومی از سوی استاندار گیلان بمناسبت درگذشت عالم ربانی و دانشمند فرهیخته آیت الله محمدعلی امینیان ، تمام اجراهای موسیقی صحنه ای و نمایش های طنز در روز پنجشنبه بیست و یکم خردادماه جاری، لغو و در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

بنا به این گزارش؛ همچنین به این مناسبت اجرای موسیقی در سفره خانه های سنتی ممنوع اعلام شده است.

شایان ذکر است اجرای گروه موسیقی پایور به سرپرستی وحید تاج که قرار بود امروز در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شود، به روز دیگری موکول شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بمناسبت درگذشت آیت الله امینیان نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه نیز پیام تسلیتی صادر کرد.

در این گزارش آمده است: مرگ پایان زندگی نیست، بلکه آغازی است برای پرواز مرغ جان بر گستره ملکوت و رجعتی به محضر حضرت دوست به ویژه مرگ آنان که در زندگانی گام های بلندی برداشته و در خدمت به دیگران کوشیده اند.

این گزارش می افزاید: رحلت ذخیره علم و فقاهت، مبلغ زهد و فصاحت، شارح شرع نبوی و هادی طریق علوی، روحانی مبارز حضرت آیت الله محمدعلی امینیان نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه را به خانواده آن عالم ربانی، جامعه معزز روحانیت، علما و نخبگان و همه مردم شریف استان تسلیت عرض می نماییم.

آیت الله محمدعلی امینیان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) در سن 89 سالگی، به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی درگذشت. ایشان از سال 1363 ، امامت جمعه شهرستان آستانه اشرفیه را برعهده داشته است.

آیت الله امینیان همچنین چهار دوره، به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

مسئولیت دادگاه انقلاب با حکم حضرت امام (ره) ، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان در زمان حضرت امام خمینی (ره) به مدت حدود 14 ، بانی و مدیریت حوزه علمیه جلالیه در آستانه اشرفیه و نیز بانی حوزه علمیه اهل بیت (ع) این شهرستان از جمله مسوولیت های سیاسی و فرهنگی آیت الله محمدعلی امینیان بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، در پیامی درگذشت آیت الله محمدعلی امینیان نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، مردم استان گیلان و بویژه شهرستان آستانه اشرفیه و همچنین خانواده ایشان تسلیت گفت.

آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه و محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در پیام مشترکی؛ با تسلیت رحلت عالم مجاهد و فقیه وارسته آیت الله امینیان؛ به پاس خدمات این عالم بزرگ انقلابی، یک روز عزای عمومی در گیلان همزمان با روز مراسم تشییع پیکر ایشان و سه روز عزای عمومی در شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کردند.

همچنین آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه، آیت الله محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس حوزه های علمیه و سایر شخصیت های کشوری در پیام های جداگانه ای، درگذشت آیت الله محمدعلی امینیان را تسلیت گفته اند.

همچنین طبق اعلام دفتر رییس مجلس خبرگان رهبری؛ آیت الله سید حسن عاملی نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل به نمایندگی از هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، در مراسم تشییع و ترحیم آن عالم ربانی شرکت می کند.