شهردار رشت در جلسه برنامه‌ریزی شورای مناطق ضمن تاکید بر لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی شاخص در سطح شهر گفت: برای اجرای پروژه‌ها به جذب منابع دولتی نیاز داریم بنابراین مدیران مناطق باید در این حوزه فعال‌تر عمل کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جلسه برنامه‌ریزی شورای مناطق به ریاست رحیم شوقی شهردار رشت و با حضور معاونان و شهرداران مناطق در ساختمان منطقه یک شهری برگزار شد.

شهردار رشت در این جلسه اظهار داشت: نهاد شهرداری مسئولیت‌هایی بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد و به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی با قدمتی کهن همواره در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

شوقی تصریح کرد: در کنار انجام اقدامات روبنایی و خدماتی روتین باید هر چه سریعتر اجرای یک پروژه سنگین عمرانی را در شهر رشت آغاز کنیم که این مهم بدون همراهی و پشتوانه مدیران مناطق برای بهره‌مندی از منابع جدید امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه‌ها با استفاده از اوراق مشارکت که ظرفیت آن در بودجه سالانه کشور هم پیش‌بینی شده در بین شهرداری‌ها متداول است به همین علت باید شرایط جذب این منابع دولتی توسط مدیران مناطق به شکل فعال‌تری مورد پیگیری قرار گیرد.

شهردار رشت ادامه داد: مناطق پنجگانه رشت برای اجرای پروژه‌های درآمدی ظرفیت خوبی دارند و باید در حوزه پروژه‌های خاص سرمایه‌گذاری عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

شوقی با بیان اینکه پروژه‌هایی مانند احداث پارک و سرویس‌های بهداشتی با آنکه پروژه‌هایی کوچک مقیاس محسوب میشوند اثرگذاری بالایی دارند گفت: مناطق پنجگانه باید به گونه‌ای عمل کنند که هر چند وقت یکبار شاهد افتتاح یکی از این پروژه‌ها در سطح محلات باشیم.

وی اذعان کرد: شهرداری‌های مناطق پنجگانه باید پروژه‌های عمرانی خود را در یک جدول زمانبندی شده ارائه کنند تا بتوانیم میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها را مورد رصد و پیگیری قرار دهیم.

شهردار رشت ابراز داشت: جلسات اینچنینی برای حفظ اتحاد و انسجام سازمانی تیم مدیریت شهری بسیار مفید است و معتقدم با کار و تلاش زیاد می‌توان این رویه را در شهرداری حفظ کرد.

یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهری نیز در این جلسه مطالبی را بیان کرد و گفت: برای اجرای پروژه‌ها نیاز به منابع مالی داریم به همین علت تحقق درآمدها اولویت مهم شهرداری‌های مناطق محسوب می‌شود.

یزدانی تصریح کرد: انجام تهاتر نه تنها در روند وصول درآمدها کمک می‌کند بلکه در پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهر هم نقش زیادی دارد بنابراین امیدواریم برای سرعت بخشی به کارها یک متولی برای این حوزه انتخاب و معرفی شود.

جلسات فوق به صورت دوره‌ای و ماهانه به ریاست شهردار رشت در سطح مناطق برگزار می‌شوند و ضمن نظارت بر فرآیند عملکردی مدیران توسط شهردار، هر یک از مدیران مناطق نیز مکلف هستند گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.