فرمانده سپاه قدس گیلان گفت:هزار و ۴۷۰ طرح از ۴۰ هزار طرح عمرانی و عام المنفعه بسیج سازندگی کشور در گیلان در دست اجرا است.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی در دست ساخت بسیج سازندگی گیلان در محله سلیمان داراب رشت، گفت: طرح‌های بسیج سازندگی گیلان موسوم به فجر تا فجر ۳۷ درصد پیشرفت کار دارد.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۷۰ طرح از ۴۰ هزار طرح عمرانی و عام المنفعه بسیج سازندگی کشور در گیلان در دست اجرا است، افزود: این طرح‌ها شامل ساخت و تعمیر هزار و ۵۰ مسکن محرومان، ۳۰۱ مسجد، ۲۰ پایگاه مقاومت بسیج، ۳ یادمان شهداء، ۱۰ راه و ۳ پل روستایی، ۱۰ طرح آبرسانی روستایی، ۳۰ طرح لایروبی نهر‌های کشاورزی و تعمیر ۴۳ مدرسه است که از دهه فجر پارسال اجرا شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: برای اجرای طرح‌های فجر تا فجر حدود هزار میلیارد ریال در قالب اعتبارات دولتی، عمرانی سپاه و نهاد‌های خیریه در نظر گرفته شده است که ۷۰۰ میلیارد ریال آن به ساخت مسکن محرومان اختصاص دارد.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ مسکن محرومان احداث و ۷۰ دستگاه تعمیر شده است، تصریح کرد: طرح‌های بسیج سازندگی گیلان تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.