معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از اجرای محدودیت های شبانه کرونایی از امشب در رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسم نژاد شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند صعود ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: برای قطع زنجیره انتقال و کاهش آمار ابتلاها ستاد ملی کرونا اقدام به تعیین محدودیت‌هایی برای فعالیت برخی از مشاغل کرده است.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها در حال حاضر تنها به مدت یک ماه فردا (سه شنبه) تا ۲۰ آذر ماه تعیین شده است، افزود: این محدودیت‌های فعلاً در مراکز استان‌ها اجرایی شده و در صورت نیاز بعد از این مدت در سایر شهرها با وضعیت قرمز نیز اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه توصیه‌های انجام شده از سوی مسئولان حساسیت شهروندان نسبت به اجرای دستور العمل ها افزایش یافته است، گفت: قطعاً این موضوع به کاهش روند ابتلاء و قطع زنجیره انتقال کرونا کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر میزان فوتی‌ها و همچنین آمار ابتلاء به ویروس کرونا از میانگین کشوری پایین‌تر است، تأکید کرد: اما این موضوع دلیلی برای بی توجهی نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی نخواهد بود این محدودیت‌ها در راستای کنترل و کاهش بیشتر آمارها اجرایی می‌شود.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها شامل مشاغلی همانند پاساژها، مراکز خرید، تالارهای پذیرایی، مراکز فروش و عرضه مواد دخانی، قهوه خانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرهای شنا، پارک‌ها و مراکز تفریحی، بازارهای موقت، اقامتگاه‌ها و مراکز اجاره ساختمان و بنگاه‌های املاک و سایر مشاغل غیر ضرور است، ادامه داد: شهروندان می‌توانند اسامی مشاغلی که شامل این محدودیت‌ها می‌شوند را در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشاهده کنند.

وی با تأکید بر برخورد با متخلفان در زمینه اجرایی محدودیت‌ها، افزود: انتخاب ساعت ۱۸ برای تعطیلی این مشاغل به دلیل افزایش میزان تجمعات و تردد شهروندان بعد از این ساعت در سطح شهر بعد از بررسی‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انتخاب شده است.