مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،زهرا یعقوب نژاد با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: بر اساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری این قانون مشتمل بر ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره است.

وی با بیان اینکه به صورت مستقیم ۳۰ دستگاه اجرایی در این رابطه تکلیف قانونی دارند، افزود: در سطح ملی ستاد ملی جمعیت متولی هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای قانون و در سطح استان نیز استانداران هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به گذشت یک هفته از زمان ابلاغ این قانون از سوی وزارت کشور به استان‌ها، گفت: قرارگاه استانی خانواده و جمعیت اول خرداد ماه در استان گیلان راه اندازی و برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ۱۵ مصوبه نیز به تصویب رسید و استاندار خواستار تشکیل این قرارگاه در سطح شهرستان‌های استان گیلان نیز شد، ادامه داد: ۷۳ مورد ماده قانونی مخاطبان مختلفی را شامل می‌شود که برای هر کدام برنامه خاصی پیش بینی شده است.

یعقوب نژاد با اشاره به پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به زوج‌های جوان زیر ۲۵ سال و این وام برای سایر زوج‌ها ۱۴۰ میلیون تومان پیش بینی شده است، گفت: تسهیلات قرض الحسنه برای فرزند اول تا پنجم و ودیعه مسکن با ۲ سال پوشش بیمه‌ای، از راه کارهای قانون حمایت از خانواده و جوانسازی جمعیت است که در گیلان اجرا شود.

وی به پرداخت ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری و ازدواج توسط یکی از بانک‌های پایلوت اجرای این طرح در استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و صدا و سیما، از دستگاه‌های راهبردی برای اجرای سیاست‌های قانون حمایت از خانواده و جوان سازی جمعیت در گیلان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان تأکید کرد: همه دستگاه‌های متولی و به ویژه رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم دارند.