به گزارش ندای گیلان، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان،یکی از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی را آماده سازی شرایط برای تحویل منابع کتابخانه ای در درب منازل اعضای کتابخانه ها دانست و گفت:  این طرح در فاز نخست در یکی از شهرهای استان گیلان اجرایی می شود. پریسا کرمی در دیدار با مدیرکل پست استان گیلان، ضمن اشاره به کارکردهای مختلف […]

به گزارش ندای گیلان، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان،یکی از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی را آماده سازی شرایط برای تحویل منابع کتابخانه ای در درب منازل اعضای کتابخانه ها دانست و گفت:  این طرح در فاز نخست در یکی از شهرهای استان گیلان اجرایی می شود.

پریسا کرمی در دیدار با مدیرکل پست استان گیلان، ضمن اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه های عمومی در عصر کنونی، یکی از مهمترین ویژگی های این مجموعه را ارتباط با عموم مردم توصیف کرد و گفت: این ارتباط موجب پویایی و روزآمدسازی منابع و امکانات کتابخانه ها می شود.

وی به برنامه های مختلف کتابخانه های در ایام فراگیری بیماری کرونا نیز اشاره کرد و یادآور شد: حضور موثر در فضای مجازی با تشکیل ۶۸ صفحه مجازی در شبکه های اجتماعی بخشی از این اقدامات را تشکیل می دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، فراگیر شدن این بیماری منحوس را عاملی برای برنامه ریزی منسجم تر کتابخانه ها برای اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و فرهنگی در بستر فضای مجازی دانست.

کرمی، بر ضرورت استفاده از دیگر ظرفیت های دستگاه ها، نهادها و گروه های مردم نهاد برای حل مشکلات و نیازهای کتابخانه های عمومی تاکید کرد و خواستار اجرای برنامه مشترک تحویل کتاب درب منازل دوستداران کتاب و کتابخوانی شد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی آماده سازی شرایط برای تحویل منابع کتابخانه ای در درب منازل اعضای کتابخانه هاست که این طرح با همکاری اداره کل پست استان گیلان و در فاز نخست در یکی از شهرهای استان گیلان اجرایی می شود.

مهدی سبحانی، مدیرکل پست گیلان نیز، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه پست عنوان کرد و گفت: این مجموعه با تکیه بر اعتماد و ارتباط دوسویه مردمی توانسته است در امور محوله که همان ارسال مرسولات پستی به اقصی نقاط کشور و جهان است، موفقیت های چشمگیری به دست آورده و نظر مخاطبین پرشمار خود را جلب کند.

وی به شرایط حساس فعلی و همه گیری کرونا نیز اشاره کرد و ادامه داد: حجم عظیم استقبال مردمی از تجارت های الکترونیکی و فروشگاه های مجازی که به دنبال آن استفاده از ظرفیت پست نیز به عنوان ایمن ترین راه انتقال مرسولات را نیز به همراه داشته، تجربه های جدیدی را برای کارکنان این مرکز رقم زد و با افزایش ظرفیت پوشش خدمات رسانی به شش برابر موجب رضایتمندی مراجعین شد.

مدیرکل پست گیلان، به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برای رسیدن به آگاهی های اجتماعی اشاره کرد و کتاب را اصلی ترین ابزار توسعه در این حوزه دانست.

سبحانی، با تشکر از اقدامات مثبت و سازنده و خلاقانه مجموعه کتابخانه های عمومی برای گسترش فرهنگ مطالعه در استان گیلان از آمادگی خود برای همکاری های گسترده با موضوع کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: پیشنهادات مشترک در قالب تفاهم نامه مشترک به فاز اجرایی درآمده و مردم از این امتیازات بهره مند می شوند.

منبع